استرچ و کاربرد آن

استرچ از مواد پلی اتیلن تولید می شود و دارای خاصیت چسبندگی است و هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی برای بسته بندی کالاها استفاده می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی استرچ و کاربرد آن می پردازیم.

نایلون استرچ چیست ؟

استرچ و کاربرد آن در تمام صنایع تولیدی برای بسته بندی نهایی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد . این نایلون خاصیت کشسانی بالایی دارد و ضخامت آن حدود ۲۴ میکرون است و هر چه ضخامت آن بیشتر باشد میزان مقاومت و استحکام آن بیشتر است . در برابر گرما و حرارت و نور خورشید مقاوم است و خاصیت چسبندگی دارد و باعث محافظت از کالاها می شود . این نایلون سطحی صاف و شفاف دارد و بسیار اقتصادی و پر کاربرد است و از ویژگی های مهم آن جلوگیری از انتقال رطوبت ، جلوگیری از ضربه و آسیب به کالا ، اطمینان در ایمن بودن در حمل و نقل می باشد.

مواد تشکیل دهنده نایلون استرچ چیست ؟

استرچ و کاربرد آن بسیار رایج و متداول است و دارای مواد پلی اتیلن با چگالی خطی کم یا به اختصار LLDPE  است که این ماده به وسیله و کمک کوپلیمرسازی اتیلن با آلفا ( الفین های بوتان ، هگزان و اوکتن ) تولید می شود که همین الفین ها باعث کشیدگی و مقاومت در برابر سوراخ و پارگی را دارند و از موادی هستند که تجزیه ناپذیر می باشند و به محیط زیست آسیب نمی رسانند.

کاربرد نایلون استرچ در صنایع مختلف

استرچ و کاربرد آن در صنایع تولید لوازم خانگی ، صنایع تولید مواد غذایی ، صنایع دارویی ، صنایع تولید محصولات شکستنی و ظریف ، بسته بندی گوشت های کارخانه ای ، بسته بندی کاشی ها و سرامیک ، لوازم تزئینی و فروشگاه های بزرگ برای بسته بندی محصولات خود می باشند و کالاها و محصولات بسیار تمیز و بدون خط و خش به دست مشتری می رسد و تا مدت زیادی کالاها را با استفاده از این نایلون ها می توان در انبار نگهداری کرد.

مزایای استفاده از استرچ و کاربرد آن

استفاده از نایلون استرچ دارای مزایای بسیاری می باشد و یکی از مهمترین مزایای این محصول دور بودن از هر گونه آلودگی است و نفوذ گرد و غبار را به حداقل می رساند . ثابت بودن و بسته بندی مرتب هم از مزایای دیگر این نایلون ها می باشد و همه محصولات را به خوبی در کنار هم نگه می دارد و هیچ گونه خرابی یا شکستگی و لرزش در محصولات دیده نمی شود . حمل و نقل آن بسیار راحت و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و در برابر کشیدن این نایلون ها سوراخ نمی شوند.

انواع روش های استرچ کشی

استرچ و کاربرد آن به صورت دستی و ماشینی تولید می شود که برای بسته بندی های کوچک و جزیی به صورت دستی توسط افراد محصولات بسته بندی می شود و این روش هزینه بالایی دارد و کمتر در کارخانجات استفاده می شود ولی در نوع ماشینی بسته بندی از طریق ماشین آلات انجام می شود .

خرید نایلون استرچ

برای خرید نایلون استرچ شما باید به صورت ۱۰ کیلویی سفارش دهید و تا طول ۱۰۰۰ متر تولید می شوند و قیمت آنها بر اساس عرض ، متراژ ، ضخامت ، استحکام کششی تعیین می شود و برای اطلاع از قیمت این محصولات شما می توانید به سایت شرکت شمس پلاست طب مراجعه و نحوه قیمت ها را مشاهده نمایید.

سفارش سازی استرچ

با توجه به استرچ و کاربرد آن می توان گفت که این نایلون ها را می توان به صورت سفارشی گزینه های مختلفی به آن اضافه کرد مانند رنگ ، مات بودن ، کیفیت مواد در برابر الکتریسته ساکن ، اشعه ماورابنفش و غیره می باشد که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان شرکت شمس پلاست طب به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید و مشاوره بگیرید.

سخن پایانی

استرچ و کاربرد آن و کیفیت مواد اولیه در آن باعث افزایش دوام آن می شود و در برابر سوراخ شدن و کشش ها مقاومت دارد و دارای طول مناسب و پیچش منظم است و ضد الکتریسته است و از گرد و غبار جلوگیری می کند و همچنین در برابر حرارت و نور خورشید تغییر حالت نمی دهند به همین منظور شما می توانید با شرکت شمس پلاست طب ارتباط و از نحوه سفارش استرچ اطلاع حاصل کنید.