تفاوت فیلم استرچ ماشینی و دستی

تفاوت فیلم استرچ ماشینی و دستی

خوشبختانه صنایع بسته‌بندی این روزها روزبه‌روز درحال پیشرفت است و محصولاتی جهت بسته‌بندی محصولات مختلف به بازار عرضه می‌شوند،از کیفیت بالایی برخوردار هستند. درحال‌حاضر شما می‌توانید از روش‌ها و محصولات بسیار متنوعی برای بسته‌ بندی کالاها و حفاظت از آن‌ها استفاده کنید که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به استفاده از فیلم استرچ اشاره کرد. فیلم استرچ درواقع نایلون‌های منعطفی هستند که به‌راحتی دور محصولات پیچیده شده و از آن‌ها در برابر رطوبت گرد و غبار و … محافظت می‌کنند. استرچ ها در دو مدل ماشینی و دستی در وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس نیاز خود از هر یک از آن‌ها استفاده کنید. ما در این مطلب قصد داریم تفاوت فیلم استرچ ماشینی و دستی را مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه در این مورد اطلاعاتی ندارید، پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه با ما همراه باشید.

توضیح اجمالی در مورد فیلم استرچ

پیش‌ از این‌که تفاوت فیلم استرچ ماشینی و دستی را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است که یک تعریف اجمالی از محصول بسته‌ بندی داشته باشیم.

این مدل نایلون‌های بسته‌بندی از پلیمر و یا پلاستیک ساخته می‌شوند و در اکثر صنایع کاربرد گسترده‌ای دارند. از جمله ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقاوم در برابر نور یو وی

این‌مورد باعث شده تا محصول پس‌از بسته‌بندی بتوانند در برابر نور خورشید مقاوم نداشته و آسیبی نبینند. در واقع فیلم استرچ تنها محصولی است که مقاومت بالایی در برابر نور یو وی خورشید دارد و همچنین در در دمای بالا نیز هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بینند.

کشسانی زیاد

همان‌طور که گفته شد، فیلم استرچ ها دارای خاصیت کشسانی بالا بوده و  همیت موضوع باعث شده از پاره شدن آن‌ها جلوگیری شود. از طرف دیگر نیست این ویژگی باعث شده تا شما بتوانید فیلم استرچ ماشینی و یا دستی را به‌ راحتی در هر نوع محصولی بپیچید.

تولید در مدل‌های مختلف رنگی مات و یا شفاف

قابلیت تولید در اندازه‌های مختلف

شما می‌توانید این نایلون‌ها را در اندازه ضخامت و عرض مختلف خریداری کنید.

چسبندگی بالا

فیلم استرچ ماشینی و دستی به خوبی و محصولات می‌چسبند و از این طرح می‌تواند با کیفیت بالایی از آن‌ها محافظت کنند.

نایلون عریض چیست ؟ بیشتربخوانید

بررسی تفاوت فیلم استرچ ماشینی و دستی

باید بگویم که فیلم استرچ ها در دو نوع ماشین و دستی وجود دارند که هر یک دارای کاربرد و ویژگی‌های منحصر به‌ فردی هستند. اولین تفاوتی که میان این دو مدل وجود دارد، کاربرد و چگونگی استفاده از آن‌ها می‌باشد. در واقع فیلم استرچ دستی  بیشتر در کارگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این محصولات بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و از طرفی بهترین محصول برای بسته‌بندی به حساب می‌آید.

جهت بررسی تفاوت فیلم استرچ ماشینی و دستی نیز می‌توان به این‌موضوع اشاره کرد که مدل‌های دستی در کارگاه‌های کوچک مورد استفاده قرار گرفته و به ارزان‌تر هستند. اما مدل‌های ماشینی برای کارخانجات بکار می‌روند و معمولاً قیمت بالاتری دارند. البته که نحوه بسته‌بندی با استفاده از فیلم استرچ  ماشینی بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود. اما به‌طورکلی برای کالاهای بسیار بزرگ در کارخانه‌ها مناسب‌تر است.

آشنایی با ماشین فیلم استرچ

حال که با تو تا حدودی با تفاوت فیلم استرچ ماشینی و دستی آشنا شدید، بهتر است که در مورد دستگاه‌های این محصول نمونه ماشینی آن نیز توضیح دهیم.

جهت انجام بسته‌بندی با استفاده از فیلم استرچ طبیعتاً نیاز به دستگاه مخصوص خواهید داشت. روند کار بدین‌صورت است که فیلم استرچ  دور محصول پیچیده شده و این کار کاملاً با استفاده از دستگاه و بدون دخالت دست انجام می‌شود. از جمله کاربردهای اصلی ماشین فیلم استرچ می توان به استفاده در  فرودگاه‌ها، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ و.. اشاره کرد.

چنانچه برای استفاده از این دستگاه از نیروی انسانی استفاده شود، طبیعتاً سرعت کار تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. به‌طور معمول و فیلم استرچ ماشینی  نسبت‌به فیلم استرچ دستی دارای اندازه بزرگ‌تری هستند. به‌همین خاطر جهت بسته‌بندی کالاهای بزرگ از آن‌ها استفاده می‌گردد.

تفاوت فیلم استرچ دستی و ماشینی

انتخاب صحیح فیلم استرچ جهت بسته‌بندی دستی و ماشینی

شما باید برای بسته‌بندی دست و یا ماشینی به خرید فیلم استرچ مناسب  توجه ویژه‌ای داشته باشید. پیش‌از همه‌چیز باید به‌اندازه و محل آن توجه کنید.  همان‌طور که در بخش قبلی به این‌موضوع اشاره کردیم، معمولاً فیلم استرچ های  دستی ابعاد کوچک‌تری داشته و نمونه‌های ماشینی اندازه بزرگ‌تری دارند. اما نکته بعدی که باید حتما در زمان خریدفیلم استرچ به آن توجه کنید، میزان ضخامت است. چنانچه محصول شما دارای لبه‌های تیز است، فیلم استرچ ماشینی با ضخامت بالا می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

برای خرید و آشنایی با استرچ مواد غذایی لطفا کلیک کنید