دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت که به‌عنوان دستگاه بسته‌بندی نیز معرفی می گردد، معمولاً در انتهای خطوط تولید یافت می‌شود. هدف آن پیچاندن محصولات مختلف مانند بطری‌های نوشابه و آب‌معدنی، کیسه‌های آرد، گچ و سیمان با استفاده از نایلون کششی یا سلفون روی پالت است. این دستگاه از یک صفحه چرخان تشکیل‌شده است که محصولات در  داخل آن قرار می‌گیرند. با چرخش صفحه گردان، پلاستیک و سلفون به‌طور مداوم و یکنواخت در اطراف محصول پیچیده می‌شود. پس از اتمام فرآیند بسته‌بندی، محصول آماده حمل‌ونقل است.

فاکتورهای مهمی که قبل از خرید باید در نظر بگیرید

هنگامی که در حال خرید استرچ پالت  هستید، چندین نکته مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این ملاحظات به شرح زیر است:

  • اندازه پالت: پالت‌ها در اندازه‌های مختلف برای پاسخگویی به نیازهای مختلف مشتری وجود دارند. پالتی که انتخاب می‌کنید، باید با پالت‌های از یک متر تا یک متر و چهل سانتی‌متر طول و عرض و با حجم یک متر تا یک متر و بیست سانتی‌متر سازگار باشد.
  • وزن پالت: یک عامل بسیار مهم در بسته‌بندی است. پالت‌های سنگین محدودیت‌هایی را در فرآیند بسته‌بندی ایجاد می‌کنند. اکثر پالت‌های استرچ ظرفیت تحمل وزن‌های 1 تا یک و نیم کیلوگرم را دارند.
  • شرایط محیطی: وضعیت محیطی را در نظر بگیرید که دستگاه در آن قرار می‌گیرد، مانند دسترسی به برق و سطوح رطوبت. دستگاه هایی که می توانند با استفاده از باتری یا گاز کار کنند به گونه ای طراحی شده اند که با شرایط محیطی مختلف سازگار شوند. دستگاه هایی که با باتری کار می‌کنند به ویژه سودمند هستند زیرا در صورت عدم دسترسی به گاز نیاز به برق را از بین می برند.
  • ارتفاع دستگاه: اکثر دستگاه های پالت دارای محدودیت های ارتفاعی هستند که امکان کشش در ابعاد خاص را فراهم می کند.

 

دستگاه استرچ پالت

انواع دستگاه های پالت کششی

در دسته بندی محصولات پالت استرچ ، دو نوع اصلی وجود دارد:

  • پالت استرچ دستی و اتوماتیک

پالت‌های استرچ اتوماتیک به سه نوع تقسیم می‌شوند: پالت‌های استرچ صفحه گردان، پالت‌های کششی دروازه‌ای که هر کدام با جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده‌اند.

  • دستگاه پالت کششی دستی

دستگاه استرچ پالت دستی شامل بسته‌بندی یا بانداژ دستی محصولات با استفاده از قدرت دست اپراتور است. این نوع پالت استرچ عملکرد ساده ای دارد و مجهز به تنظیم ارتفاع برای قرار دادن انواع مختلف فیلم استرچ بسته بندی است. اپراتور یک رول نایلون یا سلفون را روی پالت کششی دستی قرار می دهد و سپس بسته ها را برای انجام بسته‌بندی می چرخاند. در مقابل، دستگاه پالت کششی خودکار فرآیند بسته‌بندی سلفون را به ‌طور خودکار و بدون دخالت دست تکمیل می کند.

  • دستگاه پالت کششی گردان

  • دستگاه پالت استرچ صفحه گردان یکی از دستگاه های پالت کششی اتوماتیک است که در آن فرآیند بسته‌بندی سلفون کاملاً خودکار است. این نوع دستگاه بسیار متنوع و پرکاربرد است. در این مدل، بسته ها بر روی صفحه نمایش قرار می‌گیرند و اپراتور به صورت دستی لبه کشش نایلونی را روی یکی از پایه های محصول محکم می کند. با فشار دادن دکمه استارت، دستگاه به ‌طور خودکار سلفون را دور محصول می پیچد.
  • دستگاه پالت کششی دروازه ای

عملکرد دستگاه پالت استرچ گیت با نوع صفحه گردان متفاوت است. در این دستگاه پالت کششی اتوماتیک، بسته ها ثابت می مانند، در حالی که یک “دکل چرخشی” به دور پالت می چرخد ​​تا عملیات بسته‌بندی سلفون را انجام دهد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که پالت کششی گیت مخصوصاً برای بسته ‌بندی محصولات با ارتفاع بیش از 2 متر یا وزن قابل توجه مناسب است.

همچنین: نایلون شیرینگ حرارتی

سخن پایانی

دستگاه  استرچ پالت امکان تنظیم و کنترل سرعت چرخش صفحه گردان، سرعت عمودی بازوی کششی و تعداد حرکات عمودی را فراهم می کند. با توجه به استفاده گسترده از پالت‌های کششی در تاسیسات صنعتی و تولیدی، شرکت های متعدد داخلی و بین المللی اقدام به طراحی و ساخت این دستگاه نموده اند. تنظیمات دستگاه استرچ پالت جالب است بدانید که  این دستگاه گزینه تنظیم کشش مواد کششی را ارائه می دهد و در نتیجه امکان بسته‌بندی قوی تر و با کیفیت تر را فراهم می سازد. برای خرید دستگاه استرچ پالت، فقط به فروشنگان معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت محصول اطمینان خاطر حاصل شود و برای مدت زمان طولانی بتوانید از آن استفاده کنید.