دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک یک روش بسته بندی با دستگاه بوده که برای بسته بندی انواع محصولات استفاده می‌شود. نایلون شیرینگ استفاده شده در این دستگاه شفاف بوده تا بتوانید پس از بسته بندی، داخل جعبه محصولات را مشاهده کنید. اگر بخواهیم کمی بیشتر مفهموم شیرینگ پک را برایتان توضیح دهیم باید گفت که شیرینگ (Shrink) به معنی کشیده شدن و پک (Pack) به معنی بسته است که ادغام این دو عبارت واژه شیرینگ پک را به وجود می‌آورد که در معنای کلی بسته بندی محصولات مختلف است.

اما این دستگاه مناسب چه جاهایی است؟ دستگاه شیرینگ پک برای پک کردن انواع جعبه و کارتن (شیرینی، لبنیات، شکلات و چایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، دارو و غیره) مناسب است که با استفاده از نایلون شیرینگ حرارتی پک می‌شوند. اینکه دستگاه شیرینگ پک چیست و چه کاربردهایی دارد را می‌توانید در ادامه این مقاله مشاهده کنید، در صورت ابهام می ‌توانید با کارشناسان مربوطه تماس حاصل کنید و ابهام خود را درباره موضوع برطرف کنید.

انواع دستگاه شیرینگ پک صنعتی

همانطور که متوجه شدید دستگاه شیرینگ پک برای بسته بندی جعبه و کارتن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و نایلون شیرینگ در بسته بندی‌ ها کاربرد دارد‌. اما موضوع بعدی که مورد توجه قرار می‌گیرد، انواع دستگاه شیرینگ پک صنعتی بوده که آشنایی با آن ها می‌تواند به شما کمک کند که بیشتر با کاربردهای این دستگاه‌ ها آشنا شوید‌. در ادامه انواع دستگاه شیرینگ پک را مشاهده می‌کنید که علاوه بر معرفی، کاربرد آن ها نیز آورده شده است:

شیرینگ پک رومیزی

این دستگاه برای پک کردن محصولات کوچک کاربرد دارد و به وسیله سشوار صنعتی صورت می‌گیرد. به این صورت که نایلون شیرینگ حرارتی را به کمک دستگاه دوخت به دور محصولات دوخت می ‌زنیم، سپس توسط سشوار صنعتی جذب محصول می ‌کنیم و در نهایت محصول به شکل تک عددی یا چند عددی توسط رول پک  می شوند.

شیرینگ پک تونلی

این دستگاه شیرینگ پک برای محصولات کوچک و بزرگ کاربرد دارد. نحوه عملکرد آن به این شکل بوده که توسط نایلون شیرینگ پیچیده شده و سپس وارد تونل حرارتی می‌شود. در ادامه، توسط حرارت نایلون به محصول چسبیده و آن را پک می‌کند‌. نایلون شیرینگ حرارتی در تونل حرارتی از جنس POF و PVC بوده که دوخت نایلون به صورت مجزا انجام شده و برداشتن محصول توسط اپراتور به صورت دستی انجام می‌شود‌.

شیرینگ پک نیمه اتومات

دستگاه شیرینگ پک نیمه اتومات کاربردی مشابه دارد با این تفاوت که دوخت نایلون شیرینگ توسط اپراتور به صورت دستی انجام می ‌شود‌. پس از دوخت، محصول از طریق نقاله وارد دستگاه شده و کوره حرارتی باعث چسبیدن نایلون می‌شود که در نهایت محصول پک شده از دستگاه خارج می گردد.

شیرینگ پک تمام اتومات

دستگاه شیرینگ پک تمام اتومات تونلی شامل دوخت و کوره حرارت است که برای پک کردن محصولات کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در کارخانه‌ هایی که تولیدات صنعتی بالایی دارند بسیار پرکاربرد بوده و توانایی پک کردن محصولات را در سایزهای مختلف دارد. در دستگاه‌ های اتومات شیرینگ پک فقط گذاشتن و برداشتن محصول توسط اپراتور انجام شده و بقیه مراحل به صورت تمام اتومات انجام می ‌شود.

شیرینگ پک لیبل

دستگاه شیرینگ پک لیبل در دو مدل اتومات و نیم اتومات تولید می‌شود که در مدل اتوماتیک لیبل‌ها به شکل رولی به روی دستگاه نصب شده و دستگاه به محض ورود ظرف لیبل را برش زده و به صورت غلاف به روی ظرف قرار می‌دهد. اما در مدل نیمه اتوماتیک غلاف‌ها از قبل برش خورده و توسط اپراتور به روی ظرف‌ها قرار می‌گیرند.

دستگاه شیرینگ پک

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ پگ چگونه است؟

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ‌ پک به این صورت است ‌که ابتدا محصول را به درون دستگاه منتقل می‌کنید. مقداری نازک از متریال پلاستیک داخل دستگاه شیرینگ گذاشته می‌شود و محصول از داخل محفظه عبور داده می‌شود که به آن کوره حرارت می‌گویند.

در این قسمت حرارت باعث نرم شدن فیلم می‌شود، البته در بیشتر مدل‌ها این حرارت قابل تنظیم است و در مرحله انتهایی هم مجدداً از کوره استفاده می‌شود تا لایه خشک شود و دور محصول را بگیرد. سپس مشاهده می‌کنید که محصول به طور کامل با روکش پلاستیکی یا نایلون شیرینگ حرارتی پوشانده شده است.

در فروش نایلون شرینک بیشتر این محصولات از جنس پلی اتیلن سبک با ترکیب چند ماده دیگر از گروه پلی اتیلن هستند. از ویژگی ‌های مهم این نایلون می‌توان به جذب سریع آن در اثر حرارت کوره دستگاه اشاره کرد که در زمان کمتری جذب جعبه می‌شود. به طور کلی نحوه عملکرد در این دستگاه‌ها یکسان بوده و تنها تفاوت در مرحله دوخت نایلون شیرینگ خواهد بود.

این دستگاه مانند سایر دستگاه‌ های صنعتی از قطعات و اجزای مختلفی برخوردار است که از مهم ‌ترین آن ها می‌توان به فن، المنت برای برش رول و المنت برای سیستم گرمایشی و ایجاد حرارت به اضافه دیگر تجهیزات اشاره کرد. این دستگاه‌ها تنظیمات ساده ‌ای دارند که ساده ترین تنظیمات را دستگاه شیرینگ کابینتی برخوردار بوده، به طور کلی پس از نصب دستگاه شیرینگ و اعمال تنظیمات، می‌توان کار با آن را شروع کرد.

مزایای دستگاه شیرینگ پک

به طور مفصل با دستگاه شیرینگ پک آشنا شدید. یکی از مهم ترین کاربردهای این دستگاه نایلون شیرینگ حرارتی است، در ادامه چند مزایا مهم این دستگاه را می‌توانید مشاهده کنید.

محافظت و نگهداری از محصولات بسته بندی شده

یکی از بهترین مزایای این دستگاه می‌تواند نایلون شیرینگ باشد که با استفاده از این نایلون محصولات داخل بسته ‌بندی از نظم مطلوبی برخوردار هستند و از طرفی دیگر باعث حفظ طراوت و تازگی بیشتر محصولات می‌شود. محصولات دیگر در برابر آسیب ‌های فیزیکی مانند گرد و غبار، رطوبت و عوامل بیماری‌زا قرار نمی‌گیرند. همچنین، بعضی از نایلون ‌های شیرینگ در برابر اشعه ماورای بنفش مقاوم هستند.

مناسب برای برند سازی

با استفاده از این دستگاه می‌توانید برای کسب و کار خود برندسازی کنید. به این صورت که شما با تصاویر و لوگو می‌توانید محصولات یا خدمات شرکت خود را تبلیغ کنید که این حرکت باعث می‌شود شما بیشتر دیده شوید و در نتیجه از فروش محصولات خود، سود بیشتری را کسب کنید.

دوام بسیار بالا

با استفاده از نایلون شیرینگ خیالتان از بابت دوام محصولات بسته بندی شده راحت است و این نوع بسته بندی‌ها بعد از گرم شدن، چسبندگی بالایی خواهند داشت که در محیط ‌های گرم یا سرد به راحتی خراب نخواهند نشد یا به سادگی پاره و سوراخ نمی ‌شوند.

شفافیت نایلون شیرینگ حرارتی

از دیگر مزایای دستگاه شیرینگ پک می‌توان به شفافیت نایلون شیرینگ اشاره کرد. محصولات از هر جهت قابل مشاهده هستند و به خاطر شفاف بودن نایلون‌ها، فروش نایلون شیرینگ بسیار بالا است. این ویژگی از نظر مصرف کنندگان یک مزیت عمده محسوب می‌شود که در فروش آن ها تاثیری زیادی خواهد داشت.

دستگاه ارزان و اقتصادی

آخرین مزیت مهم و کاربردی در استفاده از دستگاه شیرینگ، هزینه کمتر آن نسبت به سایر گزینه ‌های بسته‌بندی است. اگر شما از بسته ‌بندی ‌هایی مثل کارتون مقوایی استفاده کنید هزینه شما از مواد اولیه تا نیروی انسانی بیشتر خواهد شد. همچنین فیلم شیرینگ بسیار سبک‌تر از بسته‌ بندی‌ های مشابه بوده و فضای کمتری را اشغال می‌کند.

کلام پایانی

با انتخاب دستگاه شیرینگ پک می‌توانید تا حد زیادی هزینه ‌های جانبی را کاهش دهید. همانطور که متوجه شدید این دستگاه ارزان و اقتصادی بوده که در حوزه‌ های مختلف هزینه ‌های بسته‌ بندی را کاهش می‌دهد. این دستگاه‌ها از به روزترین و با کیفیت ‌ترین دستگاه‌ های موجود در بازار هستند. همچنین، با استانداردهای روز دنیا و توسط طراحان متخصص، تولید و عرضه می‌شوند. به همین خاطر از هر نظر این دستگاه‌ها بسیار کاربردی هستند.