روش تولید نایلون استرچ مواد غذایی

روش تولید نایلون استرچ مواد غذایی

نایلون استرچ دارای خاصیت چسبندگی و کشسانی است و از نایلون های شفاف محسوب می شود و برای تولید این نایلون ها از دستگاه ها و تجهیزات مخصوص و مدرن استفاده می شود به همین منظور ما در این مقاله به روش تولید نایلون استرچ مواد غذایی می پردازیم.

روش های تولید استرچ

روش تولید نایلون استرچ مواد غذایی به دو صورت می باشد که در روش اول مواد اولیه ذوب می شوند و در فرایند اکسترود قرار می گیرند و به یک پوشش نازک از نایلون پلی اتیلن تبدیل می شوند که در مجاورت هوای سرد قرار می گیرند . تولید این نایلون ها به آهستگی انجام می شود و همین امر باعث بالا رفتن کیفیت آن می شود و به علت کیفیت بالا این محصول قیمت آن هم بالاتر می رود .

در روش دوم ابتدا مواد اولیه ذوب می شوند و از یک شکاف باریک عبور می کنند و در اطراف یک رول خنک کننده پیچیده می شوند که تولید این نوع استرچ با سرعت بیشتری انجام می شود ولی کیفیت آن پایین تر می آید و به همین علت قیمت آن هم پایین می آید.

تولید استرچ مواد غذایی

از موارد مهم در روش تولید نایلون استرچ مواد غذایی مواد اولیه آن می باشد که این مواد باید خاصیت ضد سرطان داشته باشد و چون در تماس با مواد غذایی قرار دارد باید کیفیت آن بسیار بالا باشد چون مواد بی کیفیت باعث می شود که سلامتی انسان به خطر بیافتد. در تولید این محصولات از مواد ضایعاتی استفاده نمی شود و باید از مواد فودگرید با بهترین سطح بهداشت از آن استفاده کرد تا هیچ گونه آلودگی و میکروبی به درون مواد غذایی نرود و حتما باید بهداشتی و درجه یک باشد.

تولید استرچ با کیفیت

روش تولید نایلون استرچ مواد غذایی نیازمند استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مدرن است که برای تولید این استرچ ها باید کیفیت مواد آن بالا باشد تا ضریب کشسانی آن بالا برود و همینطور باید از مواد اولیه مرغوب استفاده شود که باعث عملکرد بهتر و کارایی بالا در تولید محصول شود.

تولید استرچ شفاف با عرض و ضخامت متفاوت

شفاف بودن این استرچ ها بسیار مهم است و کدر نبودن آن را باید در نظر بگیرید و حتما باید واضح و براق باشد تا کیفیت محصول در آن نشان داده شود . همچنین عرض و ضخامت در این نایلون ها با هم متفاوت است که عرض این نایلون ها هم  به صورت دستی و هم ماشینی تولید می شود که عرض آن بین ۲۵ تا ۱۵۰ سانتیمتر و ضخامت آن بین ۱۲ تا ۵۰ میکرون است و در صنایع مختلف از این استرچ ها استفاده می شود.

تولید استرچ صنعتی

استرچ صنعتی هم جزو محصولات نایلونی است که برای بسته بندی پالت ها در صنایع مختلف کاربرد دارد و به آن سلفون بسته بندی هم می گویند که این نوع استرچ برای جلوگیری از گرد و غبار بر روی کالاها کاربرد دارد و به راحتی حمل و نقل می شود . عرض این نایلون استرچ ۵۰ سانتیمتر و ضخامت آن ۲۳ میکرون و طول آن ۱۰۰۰ متر می باشد.

 تولید استرچ با خاصیت چسبندگی و کشسانی

در روش تولید نایلون استرچ مواد غذایی خاصیت چسبندگی باعث می شود که یک طرف آن روی مواد غذایی قرار می گیرد و مواد غذایی تازه می ماند و از هر گونه آلودگی جلوگیری می کند. همچنین از مهمترین کاربرد استرچ مواد غذایی خاصیت کشسانی آن باعث می شود که به خوبی کش بیاید و پاره نشود و در صورتی که پاره شد نشانه کیفیت نامرغوب مواد اولیه آن می باشد.

قیمت نایلون استرچ مواد غذایی

روش تولید نایلون استرچ مواد غذایی در قیمت آن بسیار تاثیر گذار است چون اگر مواد اولیه با کیفیت و به آهستگی تولید شود قیمت آن بالاتر می رود ولی اگر مواد اولیه کم کیفیت و با سرعت بالا استرچ تولید شود قیمت آن پایین تر می شود به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت شمس پلاست طب مراجعه و نحوه قیمت استرچ مواد غذایی را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

روش تولید نایلون استرچ مواد غذایی را بیان کردیم که مواد اولیه بسیار تاثیرگذار در کیفیت این نایلون ها می باشد به همین منظور شما می توانید با شرکت شمس پلاست طب ارتباط و از نحوه سفارش و تولید استرچ مواد غذایی اطلاع حاصل کنید.