نحوه کار دستگاه شیرینگ پک

هر محصولی برای این که به فروش برسد باید حتماً در یک بسته ‌بندی استاندارد و ایمن قرار بگیرد. نحوه بسته‌بندی با دستگاه شیرینگ پک گزینه ایده‌آلی است که ما نیز در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم در مورد نحوه عملکرد و کار آن صحبت کنیم. همراه ما باشید تا در مورد انواع این دستگاه بیشتر بدانید.

دستگاه شیرینگ پک چیست؟

دستگاه شیرینگ پک برای پک کردن و بسته ‌بندی انواع محصولات از جمله محصولات آرایشی، دارویی، شیرینی، قطعات خودرو، انواع مجله و کتاب و هر آنچه که به بسته ‌بندی نیاز داشته باشد به کار می‌رود. مواد غذایی برای این که به خوبی محافظت شوند و تا زمانی که به دست مشتریان می‌رسند آسیب نبینند به جعبه و پک کردن با استرچ مواد غذایی نیاز دارند.

آن‌ها به صورت تکی یا چندتایی در دستگاه قرار می‌گیرند و پک می‌شوند. این دستگاه در کارخانه‌ها بسیار مورد نیاز است و مزایای زیادی دارد. دستگاه شیرینگ پک باید در انتهای خط تولید قرار بگیرد تا محصولات در نهایت وارد آن شده و بسته‌ بندی استاندارد شوند. این دستگاه و پک کردن وسایل به این روش هزینه بالایی برای کسب و کارها ندارد و حتی یک راه تبلیغ نیز برای کالا محسوب می‌شود. شیرینگ پک دارای انواع مختلفی است که هر یک کاربردهای مختلفی دارند.

نحوه کار دستگاه شیرینگ پک

انواع دستگاه شیرینگ پک

دستگاه‌ هایی برای بسته‌بندی و پک کردن محصولات مختلف در بازار موجود هستند که در این قسمت از مقاله آن‌ها را معرفی می‌کنیم تا بتوانید ویژگی‌ های هر دستگاه را بهتر بشناسید.

دستگاه شیرینگ اتوماتیک کانوایردار

این دستگاه به بهترین شکل ممکن هر محصول را بسته‌بندی می‌کند و در عین حال نیز سرعت بالایی دارد. همین ویژگی باعث شده است تا از فروش بالایی در بازار برخوردار باشد. همچنین به یک نقاله مجهز شده است که پس از پک کردن محصول را به سمت بیرون هدایت می‌کند. شما می‌توانید سرعت، حرارت و زمان بسته‌بندی را در این دستگاه به دلخواه تنظیم کنید.

دستگاه شیرینگ پک رومیزی و دستی

اگر شما محصولات کوچک و محدودی برای پک کردن دارید، بهتر است حتماً آن‌ها را با این دستگاه پک کنید. عملکرد دستگاه رضایت‌ بخش است و با یک سشوار کاملاً نایلون شیرینگ حرارتی را به دور محصول فیکس می‌کند؛ اما سرعت آن زیاد نیست. در نتیجه برای بسته‌بندی تعداد بالای محصول نمی‌تواند انتخاب خوبی باشد.

دستگاه شیرینگ پک تونلی

این نوع از دستگاه‌ها محبوب هستند؛ زیرا برای بسته‌بندی محصولات با تعداد بالا کاملاً ایده‌آل بوده و عملکرد بسیار عالی دارند. تونل حرارتی که در این دستگاه موجود است می‌تواند محصول را به بهترین نحو با نایلون شیرینگ بسته‌بندی کند. سرعت کار این دستگاه رضایت‌بخش است.

عملکرد و نحوه کار دستگاه شیرینگ پک چگونه است؟

در هر نوع دستگاه شیرینگ پک با توجه به ویژگی ‌هایی که دارد یک نوع عملکرد دیده شده است. در انواع تونلی این دستگاه یک تونل حرارتی وجود دارد که محصول پس از نایلون بندی شدن از آن عبور می‌کند. کار با این دستگاه بسیار آسان بوده و کافی است آن را تنظیم کنید تا بسته‌بندی محصول شما را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

دستگاه‌ های تمام اتوماتیک اصلاً به دخالت دست نیازی ندارند؛ در حالی که برای دستگاه‌ های نیمه اتوماتیک باید بیشتر بر عملکرد دستگاه نظارت داشته باشید. نایلونی که در دستگاه به دور محصول پیچیده شده است پس از گذشت از تونل حرارتی کاملاً به دور محصول فیکس می‌شود. در مورد حرارت اصلاً نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا پس از خروج محصول شما فن ‌های خنک‌کننده دمای آن را پایین می‌آورند. به طور کلی، در هر نوع از دستگاه ‌های شیرینگ پک محصول به روش استانداردی پک شده و نایلون به اطراف آن فیکس می‌شود تا مراقبت کاملی از محصول به عمل بیاید.

مزایای استفاده از دستگاه شیرینگ پک

هر محصولی قبل از فروش باید حتماً پک شود تا از اثرات آلودگی، میکروب یا آسیب‌ های فیزیکی در امان بماند. شما به این منظور به یک دستگاه شیرینگ پک نیاز دارید که مزایایی مانند سرعت بالا در کار، بسته‌بندی حرفه‌ای، استاندارد بودن بسته‌بندی، کم کردن نیاز به نیروی کار انسانی و کاهش هزینه‌ها را می‌دهد.

کلام آخر

دستگاه شیرینگ پک برای بسته‌بندی هر نوع محصولی از جمله شیرینی، مواد غذایی، دارو، محصولات آرایشی و.. به کار می‌رود. ما در این مطلب ضمن معرفی این دستگاه و انواع آن از نحوه عملکردی که دارد و سپس مزایایی که برای شما فراهم می‌کند صحبت کرده‌ایم.