فیلم استرچ و مزایای استفاده از آن

فیلم استرچ یکی از دغدغه‌های کارخانجات بزرگ بوده که در حمل و نقل، بسته بندی و جا به جایی کالاهای پر مصرف کاربرد دارد‌. این محصول نوعی نایلون است که دارای سطحی صاف، شفاف و با قدرت کششی است که چسبندگی بسیار بالایی دارد. استرچ باتوجه به کیفیت و کاربردهای متنوع با نام عامیانه نایلون استرچ نیز شناخته می‌شود که استرچ بسته بندی هم به آن می‌توان گفت.

این نایلون همانطور که گفته شد در بسته بندی کاربرد دارد که در کنار آن می‌توان از ویژگی‌های جانبی مثل حفظ و مراقبت از محصول، جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب، ممانعت از ضربه و آسیب به کالا بهره برد‌. در کنار استفاده از این محصولات سرعت شما در حمل و نقل محصولات دو چندان خواهد شد و به طرز چشمگیری کالاها با سرعت بالا حمل و نقل خواهند شد. در ادامه با فیلم استرچ و مزایای استفاده از آن بیشتر آشنا می‌شویم.

فیلم استرچ چیست؟

قطعاً حداقل یکبار نایلون ‌های بسته بندی به چشمتان خورده است. آن ها در بسته بندی انواع محصولات صنعتی، مواد غذایی و دارویی کاربرد دارند. یکی از آن ها فیلم استرچ است که می‌توانید آن را حتی با نام استرچ بسته بندی نیز بشناسید. اما ممکن است در این کالاها به جزئیات توجهی نکرده باشید و حتی ندانید آنها از چه نوع مواد اولیه‌ای ساخته می‌شوند. استرچ مواد غذایی یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع است که امکان بسته بندی به صرفه‌تر و با کیفیت‌تر را برای هر محصولی ایجاد می‌کند.

در واقع استرچ همان نایلون سلفونی‌ در بسته بندی لوازم برقی، مکانیکی وغیره است، منتهی آن را در اسم‌های متفاوتی مشاهده می‌کنید. استرچ‌ها کاملا بهداشتی و با آخرین استانداردهای بین‌ المللی تولید می‌شوند. آن ها باید شفاف، ضد بخار باشند و قابلیت تنظیم اکسیژن مورد نظر را داشته باشند. بهترین سلفون که در بسته بندی مواد غذایی باید به کار برد استرچ مواد غذایی خواهد بود که در انواع یک تا پنج لایه می‌توان آن را یافت که در متراژهای مختلفی تولید می‌شوند‌.

از مهم ترین ویژگی‌های آن می‌توان به خاصیت کشسانی آن اشاره کرد که با وجود این ویژگی می‌تواند محصولات را به خوبی بسته‌بندی کند و به همین خاطر است که نام استرچ بسته بندی را گرفته است که می‌تواند تا 4 برابر طول اولیه کش بیاید. البته این کشش مقدار مصرف نایلون را کاهش داده و استحکام بیشتری را ایجاد می‌کند. به درخواست مشتری ممکن است ویژگی‌های اضافه مثل UV و رنگ خاص به فیلم استرچ اضافه شود.

فیلم استرچ و مزایای استفاده از آن

آشنایی با انواع فیلم استرچ و مزایای آن ها

استرچ به دلیل قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه بودن در انواع زمینه‌ها کاربرد دارد. در ادامه انواع این محصول را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فیلم استرچ ماشینی

استرچ ماشینی با استفاده از ماشین ‌های استرچ کش روی محصول قرار می‌گیرد. به خاطر استفاده از دستگاه‌ها در زمان کمتری صورت می‌گیرد که در نتیجه تعداد محصولات بیشتر در زمان کمتر بسته بندی خواهند شد. با استفاده از این روش به دلیل عدم استفاده از نیروی انسانی، هزینه‌ها به طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند و بسته‌بندی بهتر و ایمن‌تر انجام می شود.

فیلم استرچ دستی

در استرچ بسته بندی دستی که توسط نیروی انسانی انجام می‌شود مثل نوع قبلی نخواهد بود و نیروهای ماشینی وجود ندارد. نیروهای انسانی کار بسته بندی را با دست انجام می‌دهند که این روش بیشتر برای بسته بندی پالت مناسب بوده که به استرچ بسته بندی پالت نیز معروف است و البته این روش با ظرفیت کمتری انجام می‌شود.

فیلم استرچ UVI

استرچ UVI دارای مواد افزودنی است که باعث افزایش طول عمر بسته بندی می‌شود و از همه مهمتر باعث می‌شود که فیلم استرچ در صورت قرارگیری در فضای باز سالم‌تر بماند و یکپارچگی خود را بدون هیچ مشکلی حفظ کند.

فیلم استرچ رنگی

استرچ رنگی نوع دیگر استرچ بسته بندی است که در رنگ‌های متنوعی از جمله آبی، زرد، قرمز وغیره عرضه می‌شود. بعضی از آنها شفاف هستند تا بتوان آنها را به سرعت و به آسانی شناسایی کرد. آن ها دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و در نتیجه در مقابل سوراخ شدن یا پارگی مقاومت می‌کنند.

فیلم استرچ محکم

استرچ محکم نیز وقتی با محصولات سنگین رو به رو هستید به کمکتان می‌آیند و آنها بسیار سفت و محکم هستند. وقتی محصول مورد نظر را با استرچ بسته بندی محافظت می‌کنید در واقع یک لایه محکم به لحاظ ساختاری و جنس بسیار محکم روی آن به وجود می‌آورید. این لایه اضافه از محصول شما محافظت می‌کند و نمی‌گذارد اتفاقی برای آن بیفتد.

از مزایای مهم این محصولات می‌توان به بسته بندی قابل اطمینان آنها اشاره کرد که می‌توانند تا چند برابر سرعت بسته بندی محصولات را افزایش دهند. البته این سرعت به نوع استرچ بسته بندی هم بستگی دارد و به عنوان مثال شما نباید از استرچ دستی انتظار سرعت زیاد را داشته باشید به این دلیل که آنها توسط نیروی انسانی و با ظرفیت کمتر انجام می‌شوند.

کلام پایانی

در این مقاله متوجه شدید که فیلم استرچ و مزایای استفاده از آن چیست. البته مزایای استفاده را در انواع این استرچ‌ها توضیح دادیم. اما باید بدانید که باتوجه به نوع محصول خود به چه نوعی از این محصولات نیاز دارید که بسته به نوع محصول، حجم و اندازه آن باید نوع مورد نظر خود را انتخاب کنید. قبل از اینکه بخواهید استرچ بسته بندی را تهیه کنید مطمئن شوید که به کدام فیلم استرچ بسته بندی احتیاج دارید.

بنابراین چنانچه قصد خرید این محصول را داشته باشید می‌توانید هم اکنون هم نیاز خود را تهیه کنید. البته بهتر است قبل از هر اقدامی از قیمت فیلم استرچ بسته بندی آگاه شوید. همچنین، بدانید به چه نوعی از این محصول احتیاج دارید تا هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید. از همه مهم‌تر باید بدانید که این محصولات را حتی می‌‌توانید در تعداد بالا سفارش دهید.