بسته بندی با نایلون شیرینگ

آیا از مزایای بسته بندی با نایلون شیرینگ اطلاع دارید؟ در صورت نداشتن اطلاعات کافی این مقاله به شما کمک می‌کند، پس با ما همراه باشید. در ابتدا به تاریخچه بسته ‌بندی با نایلون شیرینگ می پردازیم. این نایلون‌ها برای اولین بار در سال 1935 کشف شدند و این تحول بزرگی را در زمینه ‌های مختلف ایجاد کرد. از همان ابتدا نایلون شیرینگ حرارتی بسیار مورد استقبال قرار گرفت که تاکنون ادامه دارد.

این نایلون از جنس پلی اتیلن بوده و این ماده دسته‌ای از مواد مفید شیمیایی است که به فرم در طبیعت یافت می‌شود و معمولاً از نفت خام تهیه می شود. همانطور که می‌دانید پلیمرها از واحدهای تکرار شونده تشکیل شده‌اند که با آرایش ‌های متنوعی در کنار هم قرار می‌گیرند. در ساختار این نایلون نیز آرایش ‌های متنوعی مشاهده می‌شود که به این واحدهای تکرار شونده مونومر می‌گویند. در قسمت بعدی ویژگی ‌های نایلون شیرینگ را بررسی می‌ کنیم.

ویژگی ‌های نایلون شیرینگ برای بسته بندی محصولات

در قسمت بالا به طور مختصر نایلون شیرینگ را معرفی کردیم و در این جا‌ ویژگی‌ های آن را بررسی خواهیم کرد. پس در این مطلب از شمس پلاست طب با ما همراه باشید تا ویژگی ‌های این محصول را بررسی کنیم:

شفافیت نایلون شیرینگ

مواد اولیه به کار رفته در نایلون شیرینگ حرارتی باعث می‌ شود زمانی که از شکل خمیری به صورت نایلون در می‌ آید به وسیله افت حرارت انجام گرفته، دارای شفافیت و درخشندگی شود. به همین خطر بسیاری از شرکت‌ ها و کارخانجات برای بسته بندی محصولات خود از این نایلون استفاده می‌ کنند. چرا که مزایای بسته بندی با نایلون شیرینگ بسیار بالا است.

دوخت پذیری بسیار مقاوم

بسته ‌بندی مواد غذایی نسبت به سایر محصولات به دقت بیشتری احتیاج دارد. همینطور بسته ‌بندی باید در خلا باشد تا هوای موجود در آن کاملاً تخلیه شود. به عنوان نمونه در زمان بسته‌ بندی درپوش مواد لبنی یا بطری‌ های آب، این نایلون به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد می‌تواند به سادگی مورد استفاده قرار گرفته و محصولات غذایی را وکیوم کند.

قیمت اقتصادی نایلون شیرینگ

امروزه به دلیل رقابت ‌های زیادی که در دنیای تولیدات مواد و بسته ‌بندی وجود دارد، تمامی شرکت‌ها به دنبال محصولاتی هستند که با کیفیت بالا و قیمت پایین عرضه شود که بتوانند نیاز خود را در تعداد بالا سفارش دهند. فروش نایلون شرینک جای پای خود را تثبیت کرده که آن ها با قیمتی کاملاً اقتصادی به فروش می‌رسند. اگر به دنبال محصولی با کیفیت، با دوام بالا و قیمت مناسب هستید پیشنهاد ما به شما مشتریان نایلون شیرینک حرارتی است. مزایای بسته ‌بندی با این محصول را نیز تا به اینجا متوجه شدید.

حساسیت بالا به حرارت

در دنیای بسته ‌بندی محصولات، سرعتی که در بسته ‌بندی باید به کار رود بسیار حائز اهمیت بوده و باید سرعت نسبتاً بالایی باشد. حساسیت این نایلون‌ها به حرارت باعث شده که بتوان آن ها را به سادگی و تنها با حرارت کمی با استفاده از دستگاه شیرینگ پک برای بسته ‌بندی استفاده کرد. در واقع، این نایلون‌ها به راحتی شکل می‌گیرند. تولید کنندگان می‌توانند آن ها را به ابعاد مختلفی تولید کنند و در اختیار مشتریان قرار دهند.

بسته بندی با نایلون شیرینگ

کاربردهای اصلی نایلون شیرینگ حرارتی

ویژگی‌ های نایلون شیرینگ را در قسمت بالا بررسی کردیم. این نشان می‌دهد که این نایلون‌ها چقدر در دنیای بسته ‌بندی کاربرد دارند. استفاده بسیار زیاد از آن ها از همان ابتدا مشخص شد و تا امروز شاهد تمایل زیاد افراد در حوزه‌ های مختلف صنعتی و خانگی برای استفاده از این محصول در بسته ‌بندی‌ محصولاتشان هستیم.

از کاربردهای متنوع این محصولات می‌توان برای پلمپ کردن مرسولات مایع برای جلوگیری از ریزش، بسته ‌بندی محصولات چند کاره و دیگر کاربردها اشاره کرد. البته این محصول برای مرتب سازی و بسته‌ بندی اسناد و مدارک بسیار مناسب است و باعث می‌شود این اسناد یا مدارک به راحتی به هم نخورند. همچنین نایلون شیرینگ می‌تواند برای بسته ‌بندی محصولات مورد استفاده قرار گیرد. هرچند که بهره بردن از مزایای شیرینگ حرارتی در محافظت از وسیله‌ها بسیار آسان است، اما با این حال می‌تواند در حمل و نقل یا بسته ‌بندی دیگر محصولات مورد استفاده قرار گیرد.

به طور کلی استفاده از این محصولات به منظور محافظت از کالا در مقابل ضربه و نفوذ آلودگی است. از دیگر صنایعی که نایلون شیرینگ حرارتی در آن ها کاربرد دارد می‌توان به صنایع داروسازی، کاشی، تجهیزات و لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و حمل و نقل اشاره کرد. این ها تنها چند مورد از کاربردهای این نایلون در حوزه‌ های گوناگون هستند.

نحوه کار با دستگاه شیرینگ حرارتی و صنعتی

نام فرایند شیرینگ از لغت لاتین Shrink گرفته می‌شود که به معنی کوچک یا فشرده شدن است. در فرایند شیرینگ که به کمک دستگاه انجام می‌گیرد، محصولات در کنار هم گذاشته شده و محکم می‌شوند تا حمل و نقل آن ها و همچنین دسته ‌بندی محصولات آسان‌تر صورت گیرد. این فرآیند آخرین مرحله از بسته ‌بندی بوده که برای هر محصول به طور جداگانه بسته ‌بندی ساخته می‌شود که با نایلون شیرینگ آن را محکم می‌کنند.

برای پک کردن محصولات باید از دستگاه شیرینگ پک کمک گرفته شود که در انواع مختلفی تولید می‌شوند. از جمله آن ها می‌توان به دستگاه شیرینگ تونلی و کابینی اشاره کرد که در حالت کلی مشابه یکدیگر کار می‌کنند و تنها تفاوت ‌های جزئی بین آن ها وجود دارد. دستگاه شیرینگ به طور کلی به این صورت عمل می‌کند که نوار نقاله محصولات را به درون کوره می فرستد و دستگاه مقدار کافی از نایلون شیرینگ را به دور محصولات می‌پیچد.

نکات مهم و کاربردی برای بسته ‌بندی با نایلون شیرینگ

همانطور که تا اینجا متوجه شدید بسیاری از صنایع برای بسته بندی محصولات خود از این محصول استفاده می‌کنند. از طرفی دیگر با توجه به اینکه فروش نایلون شیرینگ بسیار بالا بوده باید به اندازه‌ای که نیاز دارید خرید کنید. با تلمبار کردن رول ‌های شیرینگ نه تنها حمل و نقل محصولاتتان سریع تر پیش نخواهد رفت بلکه جز ضرر مالی چیزی برایتان نخواهد داشت.

نکته دیگر این است که هر زمانی که می خواهید از رول ‌های نایلون استفاده کنید، آن ها را تهیه نمایید. چراکه لوله ‌های مقوایی داخل آن ها در صورتی که تغییر شکل دهند، شما هنگام استفاده از دستگاه شیرینگ پک با مشکل روبرو خواهید شد. پس از آن ها به درستی مراقبت کنید و نکته دیگر برای حفاظت از مقوا این است که آن ها را در تماس مستقیم با رطوبت قرار ندهید.

رول نایلون‌ها را تحت فشار قرار ندهید و همچنین آن ها را به صورت عمودی نیز قرار ندهید. این کار باعث سر خوردن نایلون ‌‌های شیرینگ می‌شود و استفاده از آن ها مشکل خواهد شد. حتما مراقب حرارت زیاد دستگاه باشید که نایلون دچار ذوب شدگی یا سوختگی نشود و این نایلون‌ها در برابر نور خورشید آسیب‌ پذیر هستند. پس آن ها را از تماس با آفتاب دور نگه دارید.

کلام پایانی

به طور کلی مزایای بسته ‌بندی با نایلون شیرینگ را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین در مورد این موضوع صحبت کردیم که تا چه اندازه این محصولات می‌توانند به بسته ‌بندی و محافظت از محصولاتتان کمک کنند. علاوه بر این ‌ها یکی از ویژگی‌ های مهم نایلون شیرینگ را بررسی کردیم که اگر مقاله را مطالعه نکردید بهتر است از اول شروع به مطالعه این مطالب کنید تا این ویژگی های مهم را متوجه شوید.