مقایسه شیرینگ حرارتی با نایلون استرچ

مقایسه شیرینگ حرارتی با نایلون استرچ

در این مقاله درباره ی مقایسه شیرینگ حرارتی با نایلون استرچ با یکدیگر همراه خواهیم بود. انواع و روش های زیادی برای بسته بندی محصولات جهت توزیع در بازار وجود دارد. دو روش رایج و کاربردی که امروزه در بیشتر صنایع از آن استفاده می کنند، شیرینگ و استرچ است.

فرآیند بسته بندی یکی از مسائل مهم و اساسی در کارخانه هایی است که محصولات مختلف تولید می کنند. برای نمونه استرچ مواد غذایی یکی از پرکاربردترین روشهای بسته بندی در صنایع غذایی است.

روش بسته بندی فیلم شرینک و فیلم استرچ هر دو دارای خاصیت کشسانی و چسبندگی هستند که تفاوت ها و شباهت هایی بین آنها دیده می شود. مقایسه شیرینگ حرارتی با نایلون استرچ چیست؟

یافتن پاسخ این سوال ابتدا باید با نایلون سلفون و نایلون شیرینگ آشنا شوید. همچنین برای دریافت راهنمای آسان بسته بندی مبلمان با سلفون استرچ می توانید به این صفحه مراجعه بفرمایید.

بسته بندی شیرینگ

شیرینگ یا فیم یک ماده پلیمری همه کاره است که برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می شود.زیکی از کاربردی ترین روش ها برای نگهداری چندین محصول کوچک و یکنواخت در یک جعبه و تعدادی با هم استفاده از شرینک است.

در این روش بسته بندی، فیلم های پلاستیکی اغلب برای محافظت از محصولات، تزئین ، ترکیب محصولات و محافظت در برابر حوادث ناگهانی در حین حمل و نقل استفاده می شود . برچسب‌های شرینک امروزی انقلابی در شرینک نایلونی تک رنگ ایجاد کرده‌اند و شرینک را از جنبه محافظ به بسته‌بندی اصلی محصولات منتقل کرده‌اند.

در قوطی‌های سس و  شامپو فیلم شیرینگ زیبایی محصول را مشخص می‌کند. محصولاتی که به صورت چند تایی نظیر بطری های 5/1لیتری نوشابه و دوغ روانه بازار می شوند را به راحتی توسط بسته بندی شرینک پک در کنار هم قرار می دهند. همچنین برای مطالعه بیشتر در مورد نایلون برچسب دار کلیک کنید.

مزایای شیرینگ حرارتی در مقایسه با نایلون استرچ

از نایلون شیرینگ حرارتی  به منظور  محافظت در برابر آب و هوا، گرد و غبار و آلودگی استفاده می کنند که یک روش عالی برای بسته بندی است .دیگر مزیت های روش بسته بندی شیرینگ حرارتی به قرار زیر است:

  • شفافیت بهتر برای دیدن محصولات از درون بسته بندی
  • کاهش جابه‌جایی و نگهداری منظم اجسام
  • قابلیت آسیب کمتر به سطح کالای مورد نظر
  • کاهش میزان اکسیژن داخل بسته بندی
  • جلوگیری از نشتی و ریزش
  • سرعت بالای بسته بندی
  • کاهش وزن هنگام بسته بندی
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار و گل و لای در هنگام جابه جایی
  • دارای قابلیت تهویه که از نفوذ رطوبت جلوگیری می کند

مزایای شیرینگ حرارتی در مقایسه با نایلون استرچ

مقایسه شیرینگ حرارتی با نایلون استرچ

با توجه به مزایا و کاربرد هر دو روش بسته بندی میتوانیم به مقایسه شیرینگ حرارتی با روش بکارگیری استرچ بسته بندی بپردازیم:

  1. در روش بسته بندی استرچ نایلون را دور تا دور محصول می پوشانند اما در روش بسته بندی شیرینگ نایلون را در داخل فر یا کوره آماده می کنند تا خاصیت جمع شدگی پیدا کند.
  2. دستگاه های شیرینگ فیلم مجهز به یک تونل حرارتی هستند که فیلم پلاستیکی را گرم کرده و باعث کشیده شدن آن در اطراف محصولات و چسبندگی آن می شود. با این حال، در دستگاه پالت نایلون استرچ از تونل حرارتی استفاده نمی شود زیرا برای بسته بندی محصولات به گرما نیازی نداریم
  3. تفاوت مهم بین نایلون شیرینگ و نایلون استرچ، مواد چلاستیک درون آنهاست. در حالی که جنس نایلون استرچ از رزین های پلی اتیلن است ، نایلون شیرینگ را از فیلم های پلی الفین تولید می کنند.
  4. نایلون سلفون در روش استرچ نسبت به روش بسته بندی شیرینگ، از مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایر آسیب ها برخوردار است. این موضوع باعث شده تا از روش شیرینگ در بسته بندی های بزرگ بیشتر استفاده شود.
  5. استرچ فیلم در انبارها و مراکز توزیع مختلف برای بسته بندی پالت های محصولات برای نگهداری یا حمل و نقل استفاده می شود. این انواع در طیف گسترده ای از فیلم های سفارشی خاص، مانند فیلم استرچ رنگی، پوشش کششی UV، فیلم پیش کشش و موارد دیگر ارائه می شوند.
  6. با استفاده از شرینگ، محصول حفظ شده و ظاهری زیبا و ویژگی خاصی به آن می بخشد. به عبارت دیگر محصول را تبلیغ می کند. اما در نایلون استرچ این ویژگی دیده نمی شود.

سخن آخر

استفاده از انواع سلفون و فروش نایلون شرینگ این روزها در صنایع و مکان های مختلف بسیار افزایش یافته است. از طرفی پیشرفت تکنولوژی باعث شده نمونه های مختلفی از این محصولات در بازار موجود باشد. هنگام خرید دستگاه بسته بندی به نیازهای خود از جمله نوع محصولاتی که می خواهید بسته بندی کنید و میزان بودجه خود توجه کنید.

ما در این مقاله به مزایا، ویژگی ها و مقایسه شیرینگ حرارتی و نایلون استرچ پرداختیم. امیدواریم مطالب این گفتگو مفید واقع شود. در پایان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سلفون به این صفحه مراجعه بفرمایید.