فیلم استرچ بسته بندی

صنعت بسته بندی برای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها بسیار مهم است زیرا صنایع مختلف برای توزیع محصولات به بسته‌بندی خود متکی هستند. استرچ، انتخابی محبوب برای بسته‌بندی کالاها است.  این محصول دارای خواصی مانند کشش، چسبندگی و شفافیت است که آن را برای بسته‌بندی طیف وسیعی از محصولات مناسب می‌کند. در این مقاله به مکان‌ مورداستفاده فیلم استرچ بسته بندی اشاره خواهیم کرد.

استرچ بسته‌بندی به چه معناست؟

فیلم استرچ بسته بندی که به آن پالت بسته‌بندی نیز می‌گویند، یک نوار پلاستیکی انعطاف‌پذیر ساخته‌شده از پلیمر است که به‌طور محکم در اطراف محصولات پیچیده می‌شود. خاصیت ارتجاعی آن به نگه‌داشتن بسته‌های مختلف در کنار هم کمک می‌کند. استرچ بسته بندی در درجه اول برای ایمن‌سازی و متحد کردن جعبه‌ها و محصولات استفاده می‌شوند. آن‌ها همچنین نقش مهمی در تثبیت بارهای روی پالت‌ها دارند. به بیان ساده، فیلم استرچ بسته بندی را می‌توان به‌عنوان یک نسخه تقویت‌شده و ضخیم‌تر از سلفون خانگی در نظر گرفت. هدف آن جلوگیری از آسیب دیدن کالا در حین حمل‌ونقل، تخلیه و ذخیره‌سازی است.

تولید استرچ بسته بندی

تولید استرچ شامل استفاده از این محصول پلیمری برای بسته‌بندی و محافظت از اقلام در انبارها یا در حین حمل‌ونقل است. در برابر گرد و غبار، نشت احتمالی و آسیب های محیطی محافظت می‌کند. اصطلاح “کشش” نشان می دهد که فیلم الاستیک است و می‌تواند به‌طور محکم دور محصولات بپیچد. این روش یک جایگزین مقرون به صرفه، قوی و آسان برای روش های بسته‌بندی سنتی ارائه می دهد. با استفاده از فیلم استرچ بسته بندی با کیفیت بالا، محصولات را می‌توان به‌طور ایمن با کارایی بیشتر در مقایسه با روش های معمولی بسته‌بندی کرد. در تولید استرچ بسته‌بندی درجه یک، باید چندین عامل در نظر گرفته شود:

  • ضخامت استرچ بسته‌بندی معمولاً بین 10 تا 50 میکرون است.
  • برای افزایش کیفیت و قابلیت های مکانیکی فیلم اغلب از چندین لایه استفاده می‌شود.
  • چسبندگی متعادل برای ایجاد بسته‌بندی قوی که محصول را کاملا محصور می‌کند ضروری است.
  • فیلم باید حداقل قابلیت کشش 300% داشته باشد تا از پارگی در طول فرآیند کشش جلوگیری کند و در عین حال استفاده اقتصادی از مواد را تضمین کند.

 

فیلم استرچ بسته بندی

کاربرد ها و مکان مورد استفاده فیلم استرچ بسته بندی

فیلم استرچ در بسته بندی اهداف متعددی دارد. معمولاً برای بسته‌بندی و چسباندن ایمن محصولات به یکدیگر و همچنین روی پالت‌ها استفاده می‌شود. با استفاده از استرچ بسته بندی ، خطر آسیب به کارگران و محصولات به حداقل می رسد. علاوه بر این، به‌عنوان یک بازدارنده در برابر دستکاری و سرقت عمل کرده و در عین حال از نفوذ گرد و غبار و آب محافظت می‌کند. استرچ بسته‌بندی در عرض ها، ضخامت ها و پیکربندی های لایه های مختلف، از یک تا پنج لایه تولید می‌شود.

همچنین: نایلون شیرینگ حرارتی

کاربردهای فیلم استرچ بسته بندی طیف متنوعی از صنایع و محصولات از جمله:

  1. قطعات صنعتی
  2. اجزای خودرو (مانند سپر و سایر قطعات خودرو)
  3. لوازم آشپزخانه
  4. محصولات بهداشتی و دارویی
  5. اجزای کامپیوتر
  6. محصولات چوبی
  7. تولید لوله
  8. کاغذ دیواری
  9. تولید چسب

انواع فیلم استرچ بسته بندی

در زیر انواع متداول استفاده از فیلم استرچ بسته بندی آورده شده است:

  • استر دستی: این نوع استرچ به صورت دستی روی محصولات اعمال می‌شود. به‌عنوان سلفون صنعتی یا نوار پالت نیز شناخته می‌شود. مشاغل با ظرفیت تولید محدود معمولاً از استرچ بسته‌بندی دستی استفاده می کنند.
  • استرچ ماشینی: با استفاده از دستگاه بسته‌بندی روی محصولات اعمال می‌شود. این روش، بسته‌بندی سریع‌تر و کارآمدتر را تضمین می‌کند و این امکان را فراهم می‌آورد که مقدار بیشتری از محموله در مدت زمان کوتاه‌تری ایمن شود. وجه تمایز اصلی استرچ بسته‌بندی ماشینی، طول بلند آن در مقایسه با نوع دستی است. رول های استرچ بسته‌بندی ماشینی معمولاً بین 1500 تا 2700 متر هستند، در حالی که رول های استرچ بسته‌بندی دستی معمولاً به طول 460 متر محدود می‌شوند.

سخن پایانی

برای برآوردن نیازهای بسته‌بندی متنوع، انواع مختلفی از استرچ بسته‌بندی موجود است. یکی از این نوع، فیلم‌های کششی محافظت شده در برابر اشعه ماوراء بنفش است که از افزودنی های شیمیایی برای مقابله با اثرات مضر نور استفاده می‌کند. این ویژگی به ویژه زمانی مفید است که اقلام پیچیده شده در فیلم در معرض شرایط آب و هوایی سخت و نور خورشید در خارج از منزل قرار گیرند و محافظت بهینه را فراهم می‌کند. بهتر است برای خرید استرچ بسته بندی به فروشگاه های معتبر و همینطور وبسایت شمس پلاست طب مراجعه کنید.