نایلون حبابدار

مواد محافظ بسته‌بندی مانند نایلون حبابدار درواقع نقش مهمی در صنعت بسته‌بندی ایفا می‌کند. آن‌ها محافظت ضروری را برای محصولات فراهم می‌کنند و اطمینان می‌دهند که بسته ها سالم به مقصد می‌رسند. نایلون حبابدار که در سال 1957 اختراع شد، از آن زمان به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان یک ماده محافظ کلیدی در صنعت بسته‌بندی شناخته‌شده و مورداستفاده قرارگرفته است. ماهیت سبک‌وزن، استحکام، دوام، نرمی و سهولت استفاده آن را برای محافظت از انواع محصولات بسیار متنوع کرده است.

مخترع نایلون حبابدار

حباب بند در سال 1957 توسط آلفرد فیلدینگ و مارک شوانز، دو مخترع از نیوجرسی، ایالات‌متحده ساخته شد. در اصل، قصد آن‌ها ایجاد کاغذ دیواری سه بعدی با مهر و موم کردن دو پرده حمام بود. با این حال، ایده کاغذ دیواری آن‌ها محبوبیت زیادی پیدا نکرد. در نتیجه، آن‌ها سعی کردند آن را به‌عنوان عایق گلخانه بفروشند، اما آن سرمایه گذاری نیز ناموفق بود. تا اینکه در سال 1961 ویژگی های حفاظتی اختراع آن‌ها و پتانسیل آن برای اهداف بسته‌بندی کاملاً تحقق یافت.

همچنین: فیلم استرچ بسته بندی

انواع نایلون حبابدار

برخی ازپر کاربرد ترین انواع نایلون حباب‌دار عبارتند از:

  • نایلون حبابدار دولایه:  از دو لایه نایلون با حباب‌های هوا تشکیل شده است. برای بسته‌بندی وسایل الکترونیکی، ظروف شکننده و قطعات یدکی ایده آل است.
  • نایلون حبابدار سه لایه: دارای سه لایه نایلون پر از حباب هوا است. استحکام بیشتری ارائه می دهد و برای بسته‌بندی محصولات سنگین تر و ظریف تر مناسب است.
  • نایلون حباب‌دار چسب: شامل چسب در یک طرف است که باعث می شود به راحتی به سطح کالای بسته‌بندی شده بچسبد. برای محصولاتی که نیاز به بسته‌بندی قابل مشاهده دارند، مناسب است.
  •  نایلون حبابدار ضد آب: از مواد مقاوم در برابر آب و رطوبت ساخته شده است. برای محافظت از محصولات در معرض رطوبت مناسب است.

 

نایلون حبابدار

نایلون حبابدار چگونه ساخته می‌شود؟

پوشش حباب‌دار معمولاً از دو جزء اصلی تشکیل شده است: نایلون و هوا. در اینجا، ما یک نمای کلی از مراحل مربوط به تولید نایلون حباب‌دار ارائه می دهیم:

  • تولید نایلون

برای شروع، از ماشین آلات خاصی جهت تولید نایلون استفاده می شود. نایلون یک پلیمر مصنوعی است که از نفت خام به دست می آید. این پلیمر به شکل یک پلیمر لوله ای ایجاد می شود که در مرحله بعدی به‌عنوان لایه بیرونی نایلون حباب‌دار عمل می‌کند.

همچنین: نایلون شیرینگ حرارتی

  • تهیه پلی اتیلن

پلی اتیلن نیز یک پلیمر مصنوعی است که از گاز اتیلن به دست می آید. این ماده به‌عنوان لایه داخلی نایلون حباب‌دار عمل می‌کند.

 

  • تشکیل حباب

پلی اتیلن مذاب به دستگاه های تخصصی وارد می شود که حباب‌های هوا در داخل آن تشکیل می گردد. این حباب‌ها به ساختار حباب‌دار درون لایه داخلی نایلون کمک می‌کنند.

  • لمینیت

در مرحله بعد، لایه داخلی حاوی حباب‌ها با لایه بیرونی نایلون ذوب می شود. این دو لایه با استفاده از حرارت و فشار مناسب به یکدیگر متصل شده و در نتیجه نایلون حباب‌دار ایجاد می شود.

  • برش و بسته‌بندی

نایلون حباب‌دار به صورت رول تولید می شود که متعاقباً برای بسته‌بندی محصولات مختلف به اندازه های دلخواه بریده می گردد. سپس بخش های بریده شده به صورت رول های بزرگتر بسته‌بندی می شوند و برای استفاده در آینده آماده می گردند.

فرآیند تولید که در بالا توضیح داده شد برای تولید تمام محصولات مشابه اعمال می شود. به دلیل وجود حباب‌های هوا، نایلون حباب‌دار کارایی استثنایی در حفاظت از محصولات در هنگام بسته‌بندی و حمل و نقل ارائه می دهد. به این ترتیب، محصولات مختلف در حین جابجایی، به خوبی محافظت می شوند و سالم باقی می مانند.

همچنین: استرچ بسته بندی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به این سوال مهم پاسخ بدهیم که نایلون حبابدار چگونه ساخته می‌شود؟ امیدواریم که اطلاعات ارزشمندی را از خواندن این مطلب دریافت کرده باشید. توجه داشته باشید که باید سطحی را انتخاب کنید که تمیز و هموار باشد و پوشش حباب‌دار را که معمولاً به صورت رول ارائه می شود، روی آن قرار دهید. آن را طوری بچینید که طرف حباب که بیرون زده به سمت خارج باشد. این تضمین می‌کند که از بسته‌بندی خود مراقبت می کنید  و کالا را به سلامت به مقصد می رسانید، به خصوص اگر محتویات آن ظریف و شکستنی باشد. برای محافظت بیشتر، لایه‌های زیادتری از پوشش حباب‌دار اضافه کنید. این به محافظت از وسایل شما در طول فرآیند جابجایی کمک می‌کند.