بسته بندی ظروف با نایلون حبابدار

آیا با نحوه بسته بندی ظروف با نایلون حبابدار آشنایی دارید؟ نایلون ‌های حبابدار کاربردهای متنوعی دارند و از جمله آن ها بسته بندی اشیا مختلف است البته برای بسته بندی در ظروف باید نایلونی را انتخاب کنیم که اصولی و کاربردی باشد. نایلون‌های حبابدار نوعی نایلون هستند که در چند نوع مختلف وجود دارند که هر کدام بسته به کاربرد خود استفاده می‌شوند‌‌. به طور کلی آن ها جهت محافظت از ظروف، ابزار و اشیا شکستنی استفاده می‌شوند که در حین انتقال و حمل و نقل از کوچکترین آسیب‌ها نیز جلوگیری می‌کنند‌.

نایلون حبابدار در دو نوع دو لایه و سه لایه وجود دارد که هر کدام کاربردهای به خصوص خود را دارند‌. نایلون‌ های دو لایه همان محصولات معمولی هستند که در استفاده‌ های همیشگی به کار برده می‌شوند اما نوع سه لایه آن ها با طراحی خاص بوده و برای استفاده‌ در محصولات حساس‌تر مثل ظروف شکستنی، ابزارهای سنگین یا اجسام خش پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اما در این مقاله می‌خواهیم به نحوه بسته بندی ظروف با نایلون حبابدار بپردازیم. کاربرد این نایلون‌ها حتی از اسمشان پیدا است که در بسته بندی ظروف و هر چیز دیگری کاربرد دارند. اینجا در مورد نحوه بسته بندی با این نایلون‌ها صحبت خواهیم کرد که چگونه با استفاده از آن ها ظروف شکستنی را بسته بندی کنید. در ادامه این مطلب از شمس پلاست طب، عرضه کننده انواع نایلون شیرینگ و نایلون حبابدار با ما همراه باشید.

نایلون حبابدار در کجاها استفاده می‌شود؟

متداول ترین سوالی که در مورد نایلون‌ های حباب دار پرسیده می‌شود این است که این نایلون‌ ها در کجاها استفاده می‌شوند؟ پاسخ سوال این است که هر چیزی که احتیاج به بسته بندی، محافظت و غیر نفوذ شدن داشته باشد را می توان با این نایلون ها بسته بندی نمود. ظرف ها را باید طوری قرار دهید که حباب‌ها در داخل آن گیر کنند، یعنی نزدیک به آیتم باشند. درعوض، اگر حباب‌ ها به سمت بیرون قرار گیرند، ممکن است در حین حمل و نقل پاره شوند و خطر آسیب به محصول را افزایش دهند.

بهترین بخش بسته بندی با نایلون حبابدار این است که آن ها به اشکال مختلف در دسترس هستند، مانند کیسه‌ های حباب دار ، نایلون‌ های بسته بندی حباب دار و غیره. استفاده از کیسه‌ های حباب دار بسیار راحت است و به راحتی بسته بندی می‌شوند‌. همچنین از آن ها برای محافظت از لوازم خانگی مثل یخچال، ماشین لباسشویی، ظروف شکستنی و دیگر اشیا استفاده می‌شود که مانند مانع و ضربه گیر عمل می‌کنند تا این وسایل آسیب نبینند‌‌. به همین خاطر در حمل و نقل لوازم آن ها آسیبی نمی ‌بینند و با همدیگر برخوردی نخواهند داشت. نام نایلون ‌هاي حبابدار نشان می‌دهد که آن ها کاملا برای محافظت و حمل و نقل کالاهای شکستنی طراحی شده‌اند و در سایر موارد نیز استفاده می‌شوند.

بسته بندی ظروف با نایلون حبابدار

چگونه با نایلون حبابدار ظروف را بسته بندی کنیم؟

اما بسیاری از افراد روکش حبابدار را به دیگر گزینه‌ های بسته بندی ترجيح می‌دهند‌. زیرا استفاده از آن آسان است و به هم‌ نمی‌ریزد. این نایلون‌ها در رول ‌های بزرگی وارد بازار می‌شوند که می‌توانید آن ها را به اندازه مورد نیاز برش دهید، سپس به دور شیء مورد نظر بپیچید و با یک تکه نوار محکم کنید. حتی می‌توانید آن را در رنگ ‌بندی ‌های مختلف تهیه کنید تا با جعبه بسته بندی شما همرنگ باشد.

برای بسته بندی با استفاده از نایلون حبابدار باید به اندازه چیزی که می‌خواهید آن را بسته بندی کنید، توجه داشته باشید و این نشان می‌دهد که انتخاب طول رول مناسب اهمیت دارد. وقتی مقدار اندازه را نداشته باشید، نمی‌توانید که بگویید به چه اندازه‌ای به نایلون حبابدار نیاز دارید و این موضوع در نایلون شیرینگ نیز صدق می‌کند.

در بسته بندی با نایلون حبابدار ممکن است به دور یک محصول دو‌ تا سه بار آن را بپیچید که باید بتوانید تخمین بزنید که به چه مقدار نایلون‌ حبابدار نیاز دارید. اگر می‌خواهید محصولات سبک را جا به جا کنید بدون شک نایلون با حباب ‌های کوچک مناسب‌تر خواهد بود و نایلون با حباب‌ های بزرگ جهت ضربه‌ گیری یا تحمل ضربه کاربرد دارند. در استفاده‌ های معمولی نایلون با حباب ‌های کوچکتر مناسب‌تر است. اندازه خود بسته بندی‌ نایلون حبابدار مثل طول و عرض نیز عوامل مهمی هستند که باید به اندازه کافی باشد تا محصول را کاملا پوشش دهد و به طور موثر محافظت کند. در حالت ایده‌ال نایلون حبابدار باید کمی پهن‌تر از چیزی باشد که قرار است به دور آن پیچیده شود.

همچنین: فروش نایلون شرینک

رایج ‌ترین بسته بندی‌ها در سراسر جهان

پس از بررسی نحوه بسته بندی ظروف با نایلون حبابدار چند مورد از رایج ‌ترین بسته بندی‌ها را بررسی می‌کنیم ‌که علاوه بر نایلون حبابدار این محصولات نیز وجود دارند. منتهی از آن ها بعد از ورود این محصولات کمتر استفاده می‌شود یا دیگر کاملا از بین رفته اند.

کاغذ و مقوا

از کاغذ برای ساخت انواع بسته بندی ‌های نازک‌تر از جمله لیبل، کاغذ کرافت، کیسه ‌های کاغذی و غیره استفاده می‌شود. مقوا ضخیم‌تر و بادوام‌تر از مواد کاغذی است و اغلب در بسته بندی ‌های اولیه استفاده می‌شود.

پلاستیک‌ها

پلاستیک احتمالاً شناخته شده ‌ترین ماده بسته بندی با محصولاتی مانند بسته بندی بادام زمینی، ظروف تاشو، بطری، کیسه، فیلم، لوله انعطاف پذیر، فیلم کوچک و غیره است. انعطاف پذیر، سبک و بادوام است و می‌توان از آن برای ایجاد مواد بسته بندی ایمن، شفاف یا مات استفاده کرد. همچنین در برابر مواد شیمیایی و حرارت مقاوم است. مشکلی که در پلاستیک وجود دارد این است که بسته به نوع پلاستیک مورد استفاده بازیافت آن بسیار دشوار است.

همچنین: قیمت استرچ مواد غذایی

آلومینیوم

بسته بندی آلومینیومی همه کاره بوده و این ماده در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. محافظت عالی در برابر نور، اشعه ماوراء بنفش، روغن و اکسیژن ارائه می‌دهد. آلومینیوم سبک و بادوام است و می‌توان از آن با ورقه‌ های کوچک استفاده کرد تا مانع بسیار نازکی برای مواد غذایی و نوشیدنی‌ها شود. به دلیل ماهیت غیر سمی آن اغلب برای بسته بندی مواد غذایی یا داروها استفاده می شود و برای افزایش ماندگاری محصولات استفاده می‌شود. محصولاتی مانند قوطی ‌های آلومینیومی، فویل، محصولات آئروسل، بسته بندی فویل و غیره از این نوع هستند. آلومینیوم قابل بازیافت است.

شیشه‌ها

نوع دیگر بسته بندی‌ها شیشه است که در بازار سهم قابل توجهی را در صنعت بسته بندی دارند. این ماده مخصوصا در صنایع غذایی و نوشیدنی‌ها کاربرد دارد زیرا غیر نفوذ بودن آن مانع ورود آلودگی ‌ها به محصولات می‌شود. شیشه توسط برخی شرکت‌ ها ترجیح داده می‌شود زیرا 100 درصد قابل بازیافت است. می‌توان آن را بدون افت کیفیت یا خلوص به طور بی ‌پایان بازیافت کرد. عیب اصلی شیشه این است که برای تولید به گرما و انرژی زیادی نیاز دارد. این امر باعث شده هزینه تولید آن بالا باشد و ردپای کربن زیاد باشد. همچنین حمل و نقل ظروف شیشه ‌ای دشوار است زیرا احتمال شکستن آن ها در حین حمل و نقل وجود دارد.

کلام پایانی

در این مقاله با نحوه بسته بندی ظروف با نایلون حبابدار آشنا شدید. اینکه چگونه محصولات و وسایل گوناگون را با این بسته بندی محافظت کنید را نیز توضیح دادیم. همچنین از دیگر نکات مثبت این بسته‌ بندی‌ها قیمت اقتصادی آن ها است به همین خاطر می‌توانید آن ها را در تعداد بالایی سفارش دهید. هزینه‌ آن نسبت به سایر رقبا اقتصادی‌تر خواهد بود. می‌توانید نظرات خود را درباره‌ این مقاله با ما از بخش نظرات در میان بگذارید.