در مورد نایلون حبابدار

بسیاری از کسب و کارها دغدغه کاور محصولات خود را دارند و عموماً به دنبال محصولی هستند که مقرون به صرفه باشد و در تعداد بالا آنها را سفارش دهند. بدون شک این محصول نایلون حبابدار است! هر آنچه که باید در مورد نایلون حبابدار بدانید برایتان آورده‌ایم. این محصول از پلاستیک تولید شده که به همراه حباب ‌های پر از هوا موجب ضربه گیری و محافظت از محصول می‌شود‌.

همانطور که می‌دانید در بسته بندی محصولات، تنوع نایلون‌های کاور بسیار بالا است و یکی از بهترین‌های آنها نایلون حبابدار است که در انواع مختلف طراحی شده و راهی بازار می‌شوند‌. البته باید با توجه به نیاز خود و در سایز درخواستی این محصول را تهیه کنید تا دچار ضرر نشوید. چنانچه می‌خواهید بیشتر با نایلون حبابدار آشنا شده و کاربردهای آن را بشناسید، این مقاله راهنما و یار شما خواهد بود.

نایلون حبابدار (Bubble wrap) چیست؟

نایلون‌های حبابدار محصولات پرکاربرد در زمینه بسته بندی هستند. همانطور که از نامشان مشخص است می‌توان متوجه شد که این ورق‌های نایلونی با سطحی حبابدار تولید می‌شوند. این سطح می‌تواند به صورت دو لایه یا سه لایه تولید شود که اغلب آنها را با نام پلاستیک حبابدار می‌توانید مشاهده کنید. اما وجود این حباب‌ها به ضربه‌گیری و محافظت از محصولات کمک می‌کنند. بدون آنها نایلون حبابدار کاربرد چندانی نخواهد داشت. همچنین در صورتی که به محصولات خش پذیر فشار زیادی وارد شود، این کاورها آن فشار را تحمل می‌کنند تا از خسارت بیشتر جلوگیری شود‌.

استفاده از پلاستیک‌ های حبابدار در صنعت برای بسته بندی کالاهای شکننده و ظریف است که محافظت از آنها با هر کاوری ممکن نخواهد بود. این کاورهای حبابدار اختصاصی برای محافظت از این کالاها طراحی شده‌اند. البته کاربرد این نایلون‌ها محدود به حوزه بسته بندی نمی‌شود و به دلیل وجود یک لایه هوا حکم عایق را هم دارند. به همین خطر از آنها می‌توان به عنوان عایق در پوشاندن پنجره‌ها و کاربردهای مشابه دیگر استفاده کرد.

در مورد نایلون حبابدار

انواع نایلون حبابدار ضربه گیر

نایلون‌های حبابدار مانند نایلون شیرینگ در انواع مختلف و کاربردی طراحی می‌شوند‌. همین موضوع باعث شده تا در صنایع مختلف کاربرد داشته باشند. انواع نایلون‌های حبابدار بر اساس لایه، ابعاد، جنس، شکل ظاهری و غیره دسته بندی می‌شوند که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

تعداد لایه‌ های نایلون حبابدار

نایلون‌های حبابدار بر اساس لایه در دو گروه نایلون‌های دو لایه و سه لایه قرار می‌گیرند. محصولات دو لایه برای بسته بندی محصولات خش پذیر و شکستنی بسیار مناسب هستند و تا دو برابر دیگر نایلون‌ها از محصولات پیچیده شده در داخل خود محافظت می‌کنند. البته نایلون‌های حبابدار سه لایه برای بسته بندی محصولات بزرگتر مانند قطعات الکترونيکی‌، لوازم یدکی و مواردی از این قبیل کاربرد دارند. هر چند نایلون‌های دو لایه هم در حمل و نقل یا محافظت از محصولات سنگین‌تر کاربرد دارند ولی نایلون‌های سه لایه مانند دیگر انواع استرچ بسته بندی محصولات سنگین و شکستنی مناسب‌تر هستند.

جنس نایلون حبابدار

یکی دیگر از پارامترهای تاثیر گذار در نایلون‌های حبابدار، جنس انواع آن ها است. به طوری که امروزه شاهد تولید نایلون‌های حبابدار با روکش فلزی هستیم که با نام نایلون حبابدار متالایزنیز‌ شناخته می‌شوند. آنها به منظور کنترل دمای محتویات درون بسته‌ها کاربرد دارند و برای بسته بندی محصولات فوق‌العاده حساس هستند. همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ و رطوبت دارند و برای بسته بندی محصولاتی مثل مواد غذایی توصیه می‌شوند.

ابعاد نایلون ‌های حبابدار

نایلون‌های حبابدار مانند نایلون شیرینگ حرارتی در ابعاد مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند‌‌. همانطور که می‌دانید در صنایع مختلف به ابعاد خاصی از این محصولات احتیاج است و بسیاری از صنایع آن ها را به صورت سفارشی خریداری می‌کنند. بنابراین افراد با هر نوع حوزه کاری که دارند می‌توانند انواع این نایلون‌ها را خریداری کرده و نیاز خود را تامین کنند. از جمله رایج‌ترین نایلون‌های حبابدار می‌توان به رول‌های ۱۰۰ متری اشاره کرد که در عرض‌های ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ تولید می‌شوند.

همچنین: فروش نایلون شرینک

کاربرد نایلون‌های حبابدار چیست؟

نایلون‌های حباب‌دار کاربردهای متفاوتی دارند از جمله این کاربردها برای بسته‌بندی لوازم خانه و آشپزخانه، انواع مبلمان و لوازم صنعتی و الکترونیکی است. با استفاده از نایلون حباب‌دار از ورود هرگونه ضربه، رطوبت و گرد و غبار به داخل محصول جلوگیری می‌شود. البته این محصول علاوه بر ویژگی ضربه‌گیری خود، به عنوان عایق از ورود هوای سرد یا گرم به داخل هر محصولی جلوگیری می‌کند.

از این نایلون‌ها برای پوشاندن پنجره‌ها و دیوارهای ساختمان استفاده می‌شود تا از ورود هوای سرد یا گرم جلوگیری شود. همچنین در کولرهای آبی با پوشاندن اطراف آن با این نایلون‌ها، از ورود هوای گرم به داخل خانه جلوگیری می‌شود. از طرف دیگر این موضوع باعث می‌شود که از هدر رفت انرژی جلوگیری شود و مبالغ زیاد قبض‌ها نیز کاهش پیدا کند. استفاده از نوع متالایزی این نوع نایلون‌ها در یخچال‌هایی که ممکن است در معرض نور خورشید باشند و دمای خود را از دست بدهند راهکار هوشمندانه‌ای است.

با توجه به کاربردهای گفته شده این محصولات در انواع مختلف خود می‌توانند نیاز شما مشتریان را برطرف کنند. با توجه به دو لایه یا سه لایه بودن این نایلون‌ها برای بسته‌بندی محصولات کوچک و شکستنی کاربردی هستند. بسته به نوع محصولی که برای بسته‌بندی انتخاب می‌کنید می‌توانید طول و عرض سفارشی خود را در این نایلون‌ها ایجاد کنید. همچنین محافظ‌های سه لایه را برای محصولاتی با ابعاد بزرگ که نیاز به محافظت بیشتری دارند می‌توان استفاده کرد.

جمع بندی

در این مقاله هر آنچه که باید در مورد نایلون حباب‌دار بدانید برایتان آورده شده است. همچنین، انواع و کاربرد این نایلون‌ها را نیز بررسی کردیم. با استفاده از این کاورها خیالتان از بابت بسته‌بندی وسایل گران قیمت و شکستنی راحت است. این محصول در کنار وظایف اصلی خود، مزایای جانبی زیادی را به همراه دارد. به عنوان مثال از ورود هوای سرد در زمستان و تابش خورشید به کانال کولر و غیره کمک می‌کند. سعی بر این بود این محصول را به خوبی به شما معرفی کنیم و در مورد کاربرد و مزایای آن آگاه باشید.