مواد اولیه تولید نایلون استرچ

مواد اولیه تولید نایلون استرچ

بدون‌ شک بسته‌ بندی یکی از نیازهای اصلی تمام صنایع به حساب می‌آید. خوشبختانه در حال‌ حاضر محصولات مختلفی جهت بسته‌بندی هر نوع کالایی به بازار عرضه شده‌اند و  تولید کنندگان می‌توانند براساس نیازی که دارند، هر یک از آن‌ها را انتخاب کرده‌ و برای حفاظت از کالاهای تولیدی خود استفاده کنند. نایلون استرچ یکی از پرکاربردترین محصولات بسته‌ بندی بوده و کیفیت آن تا حدی بالاست که محصولات هیچ نوع آسیبی نخواهند دید. لازم است بدانید که هر چه مواد اولیه استفاده‌ شده در تولید نایلون استرچ باکیفیت‌تر باشد، طبیعتاً خاصیت کشسانی آن بالاتر بوده و در برابر عوامل مختلف مقاومت زیادی خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره مواد اولیه تولید نایلون استرچ اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

اهمیت خرید نایلون استرچ

پیش‌ از این‌که در مورد مواد اولیه تولید نایلون استرس صحبت کنیم،  بهتر است که با این محصول به‌طور کامل آشنا شوید. در واقع این محصول نوعی نایلون به حساب آمده که دارای چسبندگی بالا است و همچنین ظاهر آن نیز کاملاً شفاف می‌باشد. از جمله خصوصیات اصلی نایلون سیل می‌توان به حالت کشسانی بالای آن اشاره کرد که باعث شده تا تولیدکنندگان بتوانند این نایلون را به‌ راحتی به دور محصولات بپیچند و بدون این‌که کوچک‌ترین آسیبی ببیند.

استفاده از این نوع محصول بسته‌بندی باعث شده تا تعدادی از محصولات به یک شکل درآمده از طرفی حمل‌ و نقل آن‌ها نیز با کیفیت کافی انجام گیرد. وجود نایلون استرچ یا استرچ مواد غذایی روی محصولات باعث شده تا از نفوذ رطوبتو گرد و خاک به داخل آن‌ ها جلوگیری شود. به‌جرات می‌توان گفت که شما با استفاده از این نایلون‌ها می‌توانید از محصولات مختلف در بالا ترین سطح کیفی محافظت کنید.

بررسی مواد اولیه تولید نایلون

همان‌ طور که در ابتدای طلب به این‌موضوع اشاره کردیم، کیفیت مواد اولیه در تولید نایلون استرچ می‌تواند تا حد بسیار زیادی در کیفیت این محصولات تأثیرگذار باشد.  از جمله مواد اولیه تولید نایلون استرچ می‌توان به نفت خام و گاز طبیعی اشاره کرد، که در اثر یک سنتز شیمیایی می‌توان آن‌ ها را به نایلون استرچ تبدیل کرد.

به‌عبارت‌دیگر نفت خام و گاز طبیعی در یک فرآیند با یکدیگر ترکیب‌ شده و تبدیل به این نوع نایلون می‌شود. البته که درابتدا ترکیب این دو نوع مواد پلی‌اتیلن ختم می‌شود. لازم است بدانید که اکثر محصولات بسته‌بندی همانند فیلم استرچ ها سلفون ها و… از پلی‌ اتیلن ساخته می‌شود. پلی‌اتیلن دارای خاصیت کشسانی بالایی بوده و همچنین می‌توان با استفاده از آن نایلون‌های کاملاً شفاف و باکیفیتی را تولید کرد.

استفاده از پلی‌ اتیلن در تولید نایلون استرچ

پلی‌اتیلن یکی از مهم‌ترین مواد اولیه تولید نایلون استرچ است که در کیفیت‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولیدکنندگان نایلون‌های مختلف در کشورهای اروپایی و آمریکایی از مواد اولیه دیگری جهت تولید نایلون استرچ استفاده می‌کنند. اما در کشور ما معمولاً مهم‌ترین ماده‌ای که برای ساخت این محصولات استفاده می‌شود،  پلی‌اتیلن است.

این ماده اداره دو ویژگی بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به خواص گرما نرم و منعطف بودن آن اشاره کرد.  در واقع مهم‌ترین فاکتور در زمان خرید نایلون استرچ حالت انعطاف‌ پذیری و کشسانی آن می‌باشد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پلی‌اتیلن جهت ساخت این محصول گزینه بسیار مناسبی است. از طرف دیگر نیز این ماده به‌ هیچ‌ وجه سمی نبوده و برای سلامت بدن نیز مخرب نخواهد بود. پلی‌اتیلن در انواع مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

انواع پلی‌اتیلن برای تولید نایلون استرچ

پلی‌اتیلن ها در انواع مختلفی برای تولید نایلون استرچ مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به‌طورکلی در دسته تقسیم‌ بندی می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌اتیلن سبک اشاره کرد.

پلی‌اتیلن سنگین این چگالی بیشتری دارد و باعث شده و این‌موضوع باعث شده تا میزان کشسانی آن نیز افزایش پیدا کند. اما پلی اتیلن سبک چگالی پایینی داشته و بیشتر جهت به‌عنوان مواد اولیه تولید نایلون اثرش به کار می‌رود. این نوع پلی‌اتیلن دارای ساختارهای فرعی بوده و انعطاف زیادی دارد. بنابراین بهترین گزینه جهت تولید سلفون ها می‌باشد.

 نایلون استرچ

تفاوت فیلم استرچ ماشینی و دستی بیشتر بخوانید

جمع‌بندی

استفاده از مواد اولیه مناسب جهت تولید  استرچ ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. چراکه باعث شده تا کیفیت بسته‌بندی تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند. بنابراین در زمان خرید انواع سلفون و نایلون‌های استرچ حتما در مورد مواد اولیه استفاده‌ شده در آن تحقیق کنید و مطمئن شوید که از پلی‌اتیلن سبک با کیفیت بالا در تولید آن استفاده شده‌ است.