انواع نایلون کشاورزی و گلخانه‌ای

انواع نایلون کشاورزی و گلخانه‌ای

استفاده از نایلون‌ های مناسب در صنعت کشاورزی فاکتور مهمی به حساب می‌آید. معمولاً نایلون‌ های مناسب کشاورزی جزو نایلون‌های پلی‌ اتیلنی بوده که به شکل عریض در بخش‌ های مختلف استفاده می‌شود. البته علاوه‌بر پلی‌اتیلن افزودنی‌ های دیگر نیز برای تولید این محصولات بکار رفته تا بتواند باعث افزایش استحکام و کیفیت آن‌ها شد.  پلاستیک‌های کشاورزی دارای مدل‌ های مختلفی هستند که در میان تمامی آن‌ها نایلون مالچ، سیلاژ و  نایلون گلخانه و فروش بیشتری داشته و افزایش تقاضا برای آن‌ ها نیز روبه‌ افزایش است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در مورد انواع نایلون کشاورزی و گلخانه‌ای اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

برای خرید و آشنایی با استرچ کشاورزی (سیلاژ) کلیک کنید

به‌جرات می‌توان گفت که صنایع بسته‌ بندی و تولید نایلون‌های مختلف در تمامی صنعت‌ ها حائز اهمیت است. چرا که به اکثر محصولات تولیدی به بسته‌بندی مناسبی نیاز دارند. همچنین در مواردی همانند گلخانه و پرورش گیاهان مختلف نیز به کار بردن نایلون‌ های مستحکم و باکیفیت می‌تواند روی محصول نهایی تاثیر به‌ سزایی را به‌ جای بگذارد. در حال حاضر شرکت‌های بسیار زیادی در سراسر کشور به فروش انواع سلفون استرچ و  نایلون عریض می‌پردازند. شما می‌توانید این محصولات را به‌صورت غیرحضوری و یا حضوری خریداری کنید. در صورتی‌ که به‌دنبال یک فروشگاه اینترنتی مناسب برای خرید نایلون گلخانه‌ای و کشاورزی هستید، مجموعه ما می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

خرید انواع نایلون کشاورزی

همان‌طور که از نام این نایلون مشخص است برای صنعت کشاورزی کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در واقع دلیل اصلی این‌ که نام این نایلون‌ ها را نایلون کشاورزی گذاشته اند، کاربرد گسترده آن‌ ها در این حوزه است. همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، پایه اصلی تولید این نایلون‌ ها پلی‌اتیلن بوده و افزودن یک سری مواد خاص نیز سبب افزایش استحکام و مقاومت آن‌ها می‌شود.

این نایلون ها به شکل عریض بوده و در اندازه‌ های گوناگونی به مشتریان عرضه می‌شوند. البته که شما می‌توانید برای خرید انواع نایلون کشاورزی و گلخانه‌ای این محصولات را در سطح‌های کیفی گوناگون نیز تهیه کنید که ممکن است از نظر کیفیت و دارای تفاوت هایی باشند. در ادامه به معرفی و بررسی انواع نایلون‌های کشاورزی و گلخانه‌ای می‌پردازیم.

معرفی انواع نایلون کشاورزی و گلخانه‌ای

به‌ طور کلی انواع نایلون کشاورزی و گلخانه‌ای که در صنعت کشاورزی استفاده می‌شوند، در سه دسته‌بندی قرار می‌گیرند که عبارت‌اند از:

  • نایلون گلخانه
  • نایلون مالچ
  • سیلاژ یا نایلون بسته‌بندی علوفه
  • نایلون‌ های ضدعفونی‌کننده خاک

این چهار گروه جزو اصلی‌ترین نایلون‌های کشاورزی به حساب می‌آیند که در حال حاضر نیز در کارخانجات دارای تناژ بالایی از تولید هستند. البته که محصولات دیگری نیز در صنعت کشاورزی استفاده می‌شود. اما میزان کاربرد آن‌ ها به‌اندازه‌ چهار مورد ذکر شده نیست. به‌ طور مثال نایلون کشت گیاه که برای کشت گیاهان گوناگون به کار می‌رود و یا نایلون هایی که برای پرورش قارچ استفاده خواهند شد.

فیلم های پلی اتیلن چه کاربردی دارند بیشتربخوانید

نایلون گلخانه

همان‌طور که از نام این نوع نایلون‌های کشاورزی مشخص است، عمده استفاده آن‌ها در گلخانه می‌باشد. کیفیت این محصول بسیار بالا بوده و می‌تواند برای حفاظت از گیاهان گلخانه‌ای به بهترین شکل ممکن عمل کند. توجه داشته باشید که پیش‌ از آسیب دیدن نایلون حتما جهت تعویض آن اقدام کنید تا در روند پرورش گل و گیاهان گلخانه‌ای اختلال به وجود نیاید.

نایلون مالچ

نایلون مالچ جزء مهم‌ترین نایلون ها به شمار می‌رود که برای پوشش‌دهی خاک سبزیجات استفاده وسیعی دارد. این نایلون دارای رنگ‌بندی‌ های منحصر به‌ فردی بوده که ممکن است ویژگی‌های آن‌ ها با یکدیگر فرق داشته باشد. به‌طورکلی استفاده از این محصول  سبب عملکرد بهتر خاک و رشد محصولات کشاورزی خواهد شد.

 

سیلاژ

یکی دیگر از انواع نایلون‌های بسته‌ بندی سیلاژ است که معمولاً در صنعت دام‌پروری و کشاورزی دارای کاربرد زیادی می‌باشد. در واقع برای نگهداری مواد غذایی دام‌ها در فصل زمستان این نوع نایلون کاربردی بوده و انتخاب هوشمندانه‌ای است.

نایلون‌ های ضدعفونی‌ کننده

استفاده از این انواع نایلون کشاورزی و گلخانه‌ای چندان رایج نبوده اما در برخی زمینه‌ های تخصصی حائز اهمیت است. در واقع ویژگی‌هایی در این محصول وجود دارد که می‌تواند از خاک کشاورزی محافظت کرده و سبب افزایش کیفیت محصولات شود.

انواع نایلون کشاورزی

سخن پایانی

در این مطلب در مورد انواع نایلون کشاورزی و گلخانه‌ای اطلاعاتی را به شما ارائه دادیم. همان‌طور که گفته شد، استفاده از هر یک از انواع نایلون‌ها در کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد و باعث شده تا محصولات با کیفیت بالایی به تولید برسند.

در اینجا بخوانید استرچ بسته بندی صنعتی