تفاوت نایلون و نایلکس

متاسفانه اکثر افراد تفاوت نایلون و نایلکس را ندانسته و آن ها را با یکدیگر اشتباه می گیرند. در واقع دلیل این اشتباه این است که مردم شناخت درستی نسبت به تفاوت این دو محصول ندارند.

ما در این مطلب از سایت شمس پلاست قصد داریم در مورد تفاوت نایلکس و نایلون توضیحاتی را ارائه داده و به بررسی اختلاف میان این دو محصول بپردازیم. در صورتی که شما نیز در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه با ما همراه باشید.

نایلون و نایلکس دو محصول کاملا مجزا از یکدیگر بوده و حوزه کاربردی آن ها یکدیگر تفاوت دارد. البته ممکن است این دو محصول و شباهت های داشته باش.

لازم است بدانید که ویژگی‌های نایلون و نایلکس منحصر به فرد می باشد و افراد می‌توانند بر اساس حوزه کاری خود هر یک از آن ها را جهت بسته بندی محصولات مختلف خریداری کنندو شما می توانید جهت خرید انواع سلفون ها و نایلون شیرینگ حرارتی جهت بسته بندی، نایلون کشاورزی و… به سایت ما مراجعه کرده و محصولات را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید.

بررسی تفاوت ها

اگر می خواهید در مورد تفاوت نایلون و نایلکس اطلاعاتی رابطه به دست آورید، می توانید از روی ظاهر به تفاوت‌هایی برسید. لازم است بدانید که نایلکس ظاهری خشک داشته که با دست دست زدن مشاهده خواهید کرد که سر و صدای زیادی را ایجاد می‌کند. اما نایلون بسیار انعطاف پذیر بوده و رنگ آن کاملا شفاف است. همچنین مقداری نور از آن عبور خواهد کرد.

به علاوه بر این موارد از زمانی که شما به نایلون دست میزنید، سر و صدایی تولید نمیشود. نایلون متشکل از کربن، هیدروژن، نیتروژن و اکسیژن بوده و  ترکیب این عناصر یکمحصول انعطاف پذیر و شفاف را حاصل می شود.

همچنین نایلون جزو پلیمرهای پلی آمیدی هستند و در درجه های مختلفی به تولید رسیده و مورد استفاده صنایع گوناگون قرار می گیرد. نایلکس نیز پلی اتیلن است اما پلی اتیلن استفاده شده در آن بسیار سخت و مقاوم میباشد و  در ضخامت های متعددی به تولید می رسند.

اگر شما می خواهید به بررسی تفاوت نایلون و کیسه نایلکس بپردازید، میتوانید با  بررسی ضخامت و انعطاف آن ها متوجه شوید که کدام نایلون و کدام نایلکس است.

 ساختار نایلون و نایلکس

در واقع برای بررسی تفاوت نایلون و نایلکس می توان به مواد تشکیل دهنده آن نیز توجه کرد. مهم ترین تفاوت میان این دو مورد از مواد تشکیل دهنده آن ها می باشد.در نایلون از پلی اتلین کاملا سبک استفاده شده اما برای تولید نایلکس از پلی اتیلن های سنگین و سبک به همراه یکدیگر استفاده می شود.

همچنین ۸۰ درصد مواد تشکیل دهنده نایلکس از پلی اتیلن های سنگین می باشد و هم این ترکیب باعث شده تا این محصولات دارای مقاومت و استحکام بالایی در برابر وزن های زیاد داشته باشند.

تمامی مواد تشکیل دهنده نایلکس را به طور معمول پلی اتلین تشکیل نداده و حداقل و مواد دیگری نیز برای آن استفاده می شود باعث قابلیت های همانند دوخت پذیری، افزایش براقیت و لطافت نایلکس می شود.

کاربرد در تفاوت نایلون و نایلکس

برای بررسیت تفاوتنایلکس و نایلون می توان کاربردهای این محصول نیز توجه کرد. در مورد ویژگی‌ های نایلون و نایلکس اطلاعاتی را در بخش های قبلی به شما ارائه دادیم.

در کنار قرار گرفتن چند عنصر باعث شده تا بتواند به تحمل بار بسیار سنگین را  داشته باشد و کاملا مقاوم باشد.

از جمله کاربردهای نایلکس می توانبه میوه فروشی ها، میدان های تره بار، اصنافی و غیره که معمولاً محصولات در وزن بسیار بالایی هستند.

استفاده از نایلکس میتواند انتخاب بسیار مناسبی باشد که پاره نشده و انعطاف پذیر نیست و می‌توان از سنگین‌ترین بارها خوبی تحمل کند. اما نایلون برای وزن زیاد بار مناسب نیست و نمی توان از آن استفاده کرد. علاوه بر این موارد ما به وفور از نایلون در منزل نیز از بسته بندی محصولات مختلف استفاده می کنیم.

نایلون و نایلکس

انواع نایلون و نایلکس

به طور کلی نایلون و نایلکس در مدل مختلف در مدل های گوناگونی تولید می شوند که در ادامه به معرفی انواع آنها می پردازیم.

انواع نایلون عبارتند از

  • کشاورزی
  • صنعتی و ساختمانی
  • فیلم استرچ شرینگ
  • حبابدار

انواع نایلکس عبارتند از:

  • مجلسی
  • تبلیغاتی
  • دسته دار
  • رکابی
  • کیسه زباله

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت نایلون و نایلکس خرید انواع این محصولات مشاهده قیمت استرچ مواد غذایی و استرچ صنعتی می توانید به سایت ما مراجعه کرده و تمامی این محصولات بسته بندی را با بالاترین کیفیت بازار خریداری کنید.