تولید فیلم های چند لایه پلی اتیلن

تولید فیلم چند لایه پلی اتیلن

تولید فیلم چند لایه پلی اتیلن : فیلم های چند لایه پلی اتیلن برای بسته بندی پالت ها و محصولات غذایی استفاده می شود که این فیلم ها به دو روش کواکستروژن بادی و ریخته گری تهیه می شوند که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی تولید فیلم های چند لایه پلی اتیلن می پردازیم.

برای مشاهده قیمت فیلم استرچ بسته بندی کلیک کنید

فرایند تولید فیلم های چند لایه پلی اتیلن

تغذیه مواد

یکی از مراحل تولید فیلم های چند لایه پلی اتیلن تغذیه مواد است که ماده اصلی آن گرانول پلاستیک پلی اتیلن خطی است که دارای وزن مخصوص و کیفیت بالا می باشد که در این مرحله فاکتورهای مهمی مانند شاخص ذوب ، مقاومت در برابر اسیدها و قلیایی ها ، وزن مخصوص یا چگالی ، دمای سرویس دهی را می توان نام برد که هر کدام از این ویژگی ها با استانداردها مقایسه می شود و بعد از کنترل کیفی در مرحله آخر گرانول پلی اتیلن خطی با شاخص ذوب بالای ۲ و وزن پایین توسط دستگاه و پمپ های پیستونی به داخل اکسترود می رود که هر اکسترود یک سیستم تغذیه دارد.

اکستروژن ریخته گری فیلم

یکی دیگر از مراحل تولید فیلم های چند لایه پلی اتیلن ریخته گری فیلم می باشد یعنی مواد پلاستیکی توسط هیتر ذوب و از یک قالب یا دای شکاف دار عبور می کند و روی غلطک های سرد قرار می گیرد . برای حفظ عرض این فیلم ها باید جلوی به هم ریختگی روی غلطک سرد را گرفت که این عمل توسط یک تیغه باد و جت فشاری هوا انجام می شود و باعث می شود که لبه های فیلم به غلطک سرد بچسبد . در این مرحله برای بالا رفتن کیفیت محصولات باید ضخامت کنترل کشش فیلم ، بریدگی ، چسبیدگی ، عدم چروک ، ضخامت لایه ها را دقت کنید.

سه لایه و استرچ کردن

یکی از مراحل دیگر تولید فیلم های چند لایه پلی اتیلن  سه لایه و استرچ کردن است . در این مرحله لایه ها حرارت می بینند و بیشترین پوشش را برای اکستروژن دارند و چسبندگی بسیار مناسب و اندکس بالا دارند و به راحتی جریان دارند . در این مرحله پلاستیک از نوع قالب به شکل یک شکاف به طرف پایین اکسترود می شود و از غلطک لاستیکی یا فلزی عبور می کند و آن صفحه که پوشش است بین پوشش پلاستیکی ذوب شده و نورد لاستیکی قرار می گیرد که این عمل باعث می شود که پوشش و فیلم پایه از غلطک ها عبور و به هم متصل می شوند و بعد پلیسه و رول می شوند و زمانی که به دمای ۲۰۵ درجه سانتیگراد برسد فیلم سه لایه به صورت استرچ می شوند. به همین منظور برای خرید انواع فیلم های پلی اتیلن شما می توانید با شرکت شمس پلاست طب ارتباط برقرار کنید.

سرد کردن

مرحله سرد کردن مرحله ای است که مواد مذاب بر روی غلطک ها ریخته و آب سرد بر روی غلطک ها ریخته می شود که این مرحله بسیار مهم است و باعث تشکیل کریستال های کوچک و تولید فیلم شفاف می شود و سرعت نورد با ضخامت فیلم هم تنظیم می شود.

رول جمع کن

یکی دیگر از مراحل تولید این محصول رول جمع کن است که سرعت این عمل ۳۵۰ متر در دقیقه است و عرض فیلم ۱۵۰۰ میکرومتر و قطر آن ۵۰۰ میکرومتر است و این فیلم ها روی یک دوک به قطر ۳ اینچ جمع می شود.

سلفون متالایز چیست ؟ بیشتر بخوانید

بسته بندی

آخرین مرحله تولید فیلم های  پلی اتیلن  بسته بندی می باشد که ابتدا قبل از بسته بندی تمام استانداردها باید کنترل شود مانند چسبندگی ، شفافیت ضخامت ، میزان عبور گازها ، عبور اشعه ماورالبنفش ، رطوبت بخار آب باید رعایت شود . در این مرحله باید فیلم ها با قطرهای ۵۰۰ میلیمتر و عرض های مختلف و با یک لفاف بسته بندی می شود و در کارتن قرار می گیرد.

خرید فیلم های پلی اتیلن

مراحل تولید فیلم چند لایه پلی اتیلن وخرید این فیلم ها بسیار کاربردی است چون در اکثر صنایع از این نوع پلاستیک استفاده می شود که به همین منظور برای خرید انواع فیلم پلی اتیلن شما می توانید به سایت شرکت شمس پلاست طب مراجعه و نحوه خرید این محصولات را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

مراحل تولید فیلم های چند لایه پلی اتیلن را بیان کردیم و این فیلم ها در صنایع غذایی ، کیسه زباله ،  بسته بندی پیراهن و بسته بندی پالت ها و غیره بسیار کاربرد دارد  و به همین منظور شما می توانید با شرکت شمس پلاست طب ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات اطلاع حاصل کنید.