راهنمای خرید فیلم استرچ

فیلم استرچ به نایلون های شفاف با ضخامت کم گفته می شود که از جنس پلی اتیلن و یا پی وی سی تولید شده و کاربردهای فراوانی دارد. این نایلون دارای خاصیت کشسانی و چسبندگی بوده و برای بسته‌بندی انواع محصولات صنعتی و غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محصول به دلیل خاصیت کشسانی و همچنین چسبندگ بالایی که دارد باعث پوشش دهی بالا تولیدات مختلف شده و مانع از وارده شدن آسیب به آن یا نفوذ آلودگی به مواد غذایی می شود.

قبل از اینکه درباره راهنمای خرید این محصول بحث کنیم ابتدا باید بدانیم که این محصول چیست و چه مشخصاتی دارد؛ بنابراین در ادامه مطلب با این محصول بیشتر آشنا می شویم.

کاربرد و تفاوت فیلم استرچ صنعتی و مواد غذایی

با توجه به کاربردی که این محصول  دارا می باشد این محصول در نوع صنعتی برای بسته‌بندی محصولات مختلف نظیر ماشین‌آلات، وسایل منزل مانند یخچال، مبل، اجاق گاز و …، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فیلم از مواد پلی اتیلن تهیه می شود در صورتی که استرچ مورد استفاده برای مواد غذایی از پی وی سی تولید می شود.

تفاوت این دو فیلم تنها در شفافیت آن بوده که استرچ مورد استفاده در صنایع غذایی شفافیت بیشتر داشته ضمن اینکه کاملا بهداشتی و مطمئن می باشد و می تواند با مواد غذایی بصورت مستقیم تماس داشته باشد. همچنین بخوانید: کاربرد پلاستیک شیرینگ چیست؟

ضخامت و تعداد لایه 

فیلم استرچ در ضخامت های مختلف تولید شده که هرکدام برای بسته‌بندی محصولات خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول معمولا با ضخامت ۱۰ تا ۳۰ میکرون تولید می شود و دارای عرض ۱۰ تا ۱۵۰ می باشد. این محصول در نمونه های ۳ و ۵ لایه تولید می شود که به دلیل ضخامت مناسب تولیدات ۵ لایه، این نوع محصول از تقاضای بیشتری برخوردار می باشد.

فیلم های سه لایه را با استفاده از ماشین‌آلات و دستگاه‌های چینی تولید و عرضه می کنند در حالی که دستگاه های اروپایی به تولید استرچ ۵ لایه پرداخته و محصولی باکیفیت و خواص ویژه تولید می کنند. لایه های مختلف و تعداد آن‌ها هیچ تاثیری بر خاصیت کشسانی این محصول نداشته و تنها با افزایش ضخامت باعث بالا بردن استحکام و مقاومت آن می شود. برای مشاهده قیمت فیلم استرچ بسته بندی وارد شوید.

مزایای به کار گیری 

فیلم استرچ بخاطر فواید و مزایای بی‌شماری بصورت خاص و فراوان مورد استفاده قرار گرفته که میتوان از این مزایا به موارد زیر اشاره کرد.

  • این فیلم با خاصیت چسبندگی ویژه ای که دارد مانع از نفوذ آلودگی و رطوبت به مواد و وسایلی که توسط آن بسته‌بندی شده است می شود.
  • نقش ظربه گیر و خشگیر را داشته و در زمان حمل و جابجایی مانع از رسیدن آسیب به وسایل می‌شود.
  • به دلیل وزن سبک و اشغال فضای کمتر، باعث افزایش وزن محصولات بسته‌بندی شده توسط آن نمی شود.
  • از استحکام بالا برخوردار بوده و سهولت استفاده از آن باعث بالا رفتن تقاضا برای این محصول شده است.
  • در صورت استفاده از این محصول  برای بسته‌بندی مواد غذایی حتما از انواع بهداشتی با جنس pvc  را خریداری کرده تا باعث حفظ کیفیت مواد شود.

نکاتی در مورد خرید فیلم استرچ

قبل از اینکه برای خرید فیلم استرچ اقدام کنید حتما به کاربرد و نوع آن توجه کرده و این محصول را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. به کیفیت و استحکام آن دقت کنید و در صورت استاندارد بودن حالت کشسانی و چسبندگی آن، اقدام به خرید کنید. حتما برند تولیدکننده را مد نظر قرار داده و یک نمونه باکیفیت را از یک برند معتبر انتخاب کنید. تعداد لایه های این محصول را با توجه به محصولی که قرار است توسط آن بسته بندی شود انتخاب کنید.

نکاتی در مورد خرید فیلم استرچ

سخن پایانی

پس از آشنایی با فیلم استرچ و نکاتی که برای راهنمایی خرید فیلم استرچ ارائه شد باید متذکر شویم که این محصول همانطور که مطالعه کردید دارای نمونه های صنعتی و غذایی می باشد که انتخاب صحیح آن برای کاربرد مورد نظر شما بسیار حائز اهمیت است. همچنین بخوانید: خرید نایلون کشاورزی با بهترین کیفیت

این محصول دارای رنگ‌بندی مختلف بوده که نمونه شفاف آن درخواست بیشتر داشته ولی در رنگ‌های آبی، قرمز و مشکی نیز با توجه به درخواست مشتری تولید می شود. کیفیت بالا، استحکام مناسب و قیمت پایین فیلم استرچ، باعث پایین آمدن هزینه های حمل و بسته‌بندی محصولات شده که این موضوع امروزه دلیل اصلی استفاده فراوان آن در صنایع مختلف می باشد.