انواع نایلون برای کشاورزی و باغداری

معرفی انواع نایلون برای کشاورزی و باغداری

یکی از فاکتورهای مهم برای تمامی کسانی که در زمینه کشاورزی و باغبانی به فعالیت می‌پردازند، حفظ کیفیت محصول می‌باشد. درحقیقت تولید محصولات باکیفیت و مرغوب و عرضه آن به بازار می‌تواند به‌صورت مستقیم روی افزایش بازار فروش کشاورزان و باغبانان مؤثر واقع شود. همچنین زمانی‌ که بتوان از محصولات مناسبی برای نگهداری میوه و یا گیاهان استفاده نمود ، می‌توان در سلامت آن‌ها نیز تاثیر بسزایی را بر جای گذاشت.  در حال حاضر برای نگهداری و حفاظت از محصولات باغبانی و کشاورزی نایلون‌های مختلفی وجود دارند که هر یک دارای ویژگی‌های منحصر به‌ فردی بوده و برای محصولی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. عموماً به محصولات نایلون عریض گفته می‌شود که از پلی‌اتیلن ساخته‌ شده و در اندازه‌های گوناگونی در بازار موجود هستند. ما در این مطلب قصد داریم در مورد انواع نایلون برای کشاورزی و باغداری توضیحاتی را ارائه داده و بهترین محصولات را به شما معرفی کنیم.

در اینجا بیشتربخوانید: ویژگی و کاربرد رول نایلون

نایلون برای کشاورزی و باغداری

همان‌طور که بهتر می‌دانید استفاده از نایلون‌ها در هر صنعتی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در واقع برای بسته‌بندی و حفظ محصولات فاسد شدنی و یا فاسد نشدنی و استفاده از نایلون‌های   مناسب فاکتور مهمی بوده که حتما باید به آن توجه ویژه‌ای شود. مجموعه شمس پلاست با داشتن سالیان زیاد سابقه در زمینه خرید و فروش لوازم بسته‌ بندی می‌تواند بهترین نایلون‌های عریض، سلفون و نایلون ها را به شما ارائه دهد.

معرفی انواع نایلون برای کشاورزی و باغداری

لازم است بدانید که انواع نایلون برای کشاورزی و باغداری دارای تنوع بسیار زیادی هستند که هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و برای محصولات خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به معرفی این نایلون‌ها و کاربرد هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

نایلون گلخانه‌ ای

درحال‌حاضر تولید و پرورش محصولات کشاورزی خارج از فصل  به یکی از سودآورترین بخش‌های صنعت کشاورزی تبدیل شده‌است. در واقع این موضوع فرق نمی‌کند که در گلخانه‌ها و چه محصولی پرورش داده شود؛ موردی که مهم می باشد این است که شرایط در گلخانه‌ها به‌ صورتی  فراهم است که نور رطوبت و دمای مناسب برای رشد گیاهان وجود داشته و همچنین می‌توان از آن‌ها در برابر عوامل نظیر برف، باران و طوفان و مراقبت کرد.

اکثر کسانی که در زمینه پرورش محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی فعالیت می‌کنند، برای حفظ کیفیت محصولات خود و حفاظت از آن‌ها در برابر عوامل مختلف نایلون گلخانه ای  را مورد استفاده قرار می‌ دهند.این محصول به‌عنوان پوشش مناسبی روی اسکلت گلخانه قرار می‌گیرد و دقیقاً همانند یک چادر روی سقف گلخانه‌ها را پوشش دهی می‌کند.

 انواع نایلون برای کشاورزی

برای خرید و اشنایی با استرچ غذایی کلیک کنید

نایلون مالچ

ازجمله دیگر انواع نایلون برای کشاورزی و باغداری می‌توان به نایلون‌ های مالچ اشاره کرد. این محصولات دارای جنس سبک و نرمی بوده و می‌تواند به‌خوبی برای پوشش خاک و عملکرد مناسبی داشته باشند. این نایلون می‌تواند لایه‌هایی را از مواد طبیعی نظیر علف، برگ کاه و … را به‌خوبی محافظت کند و  ریشه و گیاه کاشته‌ شده را از آسیب‌هایی نظیر یخ‌بندان، باران و همچنین فرسایش حفظ خواهد کردو.

 ضدعفونی‌کننده خاک

نایلون ضد عفونی خنک‌کننده خاک نیز جزء نایلون‌های کشاورزی می‌باشد و می‌تواند با داشتن خاصیت میکروارگانیسم مواد مفید در خاک را نگهداری کرده و به رشد گیاهان با کیفیت بالا کمک کند. همچنین این  محصول تمامی میکروب‌ها و عوامل مخرب را در خاک از بین می‌برد. به‌همین خاطر نیز به آن ضد عفونی خاک گفته می‌شود. در زمان‌های گذشته برای این کار بیشتر از راه‌های شیمیایی و سموم استفاده می‌شد که  روی کیفیت محصولات تأثیرات مخربی را به‌ جای می‌گذاشت. اما استفاده از این نایلون کشاورزی و باغبانی دارای مزایای بسیار زیادی است و می‌تواند خاک را از وجود ویروس، باکتری و آفت عاری سازد.

نایلون‌های آبیاری

این محصول یکی دیگر از مدل‌های نایلون کشاورزی بوده که جهت آبیاری کردن و کنترل آب در صنعت کشاورزی استفاده می‌شود. استفاده به‌ صورت هم‌ زمان از سیستم آبیاری قطره‌ای و این پلاستیک‌ها می‌تواند برای کشاورزان بسیار مفید بوده و زحمت آن‌ها را کاهش دهد. به دلیل این‌که نایلون‌های آبیاری باعث حفظ رطوبت در قسمت ریشه گیاه می‌شوند، می‌توانند به جذب مواد مغذی نیز توسط گیاهان کمک بسزایی کنند.در این روش آبیاری بسته بودن فضا از تغییر از تبخیر جلوگیری کرده درنتیجه به صرفه‌ جویی در مصرف آب نیز کمک شایانی می‌شود.

نایلون سیلویی از انواع نایلون برای کشاورزی و باغداری

ازجمله دیگر انواع نایلون برای کشاورزی و باغداری می‌توان به مدل‌های سیلویی اشاره کرد که از آن‌ها جهت بسته‌بندی علوفه در صنعت دام‌پروری استفاده می‌شود. شایان‌ذکر است که به این نوع نایلون‌ها سیلاژ نیز گفته می‌شود که در حال‌ حاضر برای تامین غذای دام در فصول سرد نقش مهمی را ایفا می‌کند.