نایلون پشت چسب دار چیست؟

نایلون پشت چسب دار چیست؟

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که یکی از محصولات مهم برای بسته‌ بندی کالا،نایلون است. نایلون‌ها نقش بسیار مهمی را برای پکیج محصولات و حفاظت از آن‌ها ایفا می‌کنند. وجود ویژگی‌های منحصر به‌ فردی در این محصول باعث شده تا تحول بزرگی در صنعت بسته‌ بندی به وجود بیاید. از میان تمام نایلون‌ های بسیار متنوع برای بسته‌ بندی نایلون پشت چسب دار را که به آن نایلون چسبی نیز می‌گویند، جزء محصولات پر کاربرد است. این محصول از یک‌طرف دارای خاصیت چسبندگی بوده و بر روی سطوح مختلف و می‌چسبد.از جمله کاربرد های آن می‌ توان به استفاده روی سطوح سرامیکی، آلومینیوم، شیشه‌ای، پلاستیکی و…اشاره کرد.

کاربر نایلون پشت چسب دار

نایلون چسب دار به دلیل ضخامت پایین یکی‌یکی از پوشش‌های بسیار عالی به حساب می‌آید و می‌تواند تمامی محصول‌ ها را به پوشش دهی کند. هدف از استفاده از این نوع نایلون  محافظت بهتر از کالا های مختلف تا زمانی‌ که به دست مصرف‌ کننده می‌رسد ، می‌ باشد. محافظت از سطوح و قطعات حساسدر برابر آسیب‌ های مختلف همانند خط و خش، سقوط، رطوبت، خراشیدگی و…. می‌ تواند مهم‌ترین کاربرد نایلون پشت چسب دار باشد. این محصول می‌ تواند کالا ها را در مقابل عوامل شیمیایی، فیزیکی، ساینده و همچنین در زمان جا به‌ جایی به‌ خوبی محافظت کند. به‌ همین خاطر نیز می‌توان گفت که این محصول انتخاب مناسبی برای استفاده در صنایع ساخت‌ و ساز، خودرو سازی و لوازم خانگی اشاره است.

بیشتر بخوانید: استرچ چیست؟

نایلون پشت چسب دار

به‌ طور کلی کاربرد از نایلون‌های چسبی عبارت‌اند از:

  • ایجاد پوشش مناسب برای شیشه
  • استفاده در ورق‌ های گالوانیزه و کامپوزیت
  • محافظت از ورق های استیل و  آینه
  • محافظت از ورق های دکوراتیو
  • به‌ منظور بسته‌ بندی پروفیل های UPVC
  • استفاده در پنجره‌های آلومینیومی
  • برای محافظت از قطعات خودرو
  • به‌ منظور نگه‌داری بهتر کابینت
  • استفاده در دستگاه‌ های کارخانه‌ای
  •  به‌ منظور پوشش سرامیک

تولیدات نایلون چسبی

در تولید نایلون پشت چسب دار این  نایلون‌ ها را به‌ صورت لایه‌ لایه روی یکدیگر قرار می‌ دهند و در نهایت یک محصول محصول ۳ الی ۵ لایه به دست می‌ آید. هرچه تعداد لایه‌ها بیشتر باشد، قطعاً مقاومت بالاتری در برابر ضربه خواهند داشت. عرض نایلون‌ها نیز معمولاً ۵ تا حداکثر ۲۰۰ سانتی‌متر طول و ضخامت آن‌ها نیز حداکثر ۱۵۰ میکرون است که این مقدار می‌تواند براساس نیاز مشتریان تغییر پیدا کند.  در چنین شرایطی آن‌ها باید به شکل سفارش جهت خرید نایلون چسب دار اقدام کنند. همچنین تولید این نایلون‌ها به در ۲ مدل رنگی و شفاف صورت می‌گیرد و دارای قابلیت چاپ لوگو نیز می‌باشند.

خرید نایلون چسبی

در زمان خرید نایلون پشت چسب دار لازم است تا حتما به مواردی توجه کنید تا درنهایت بتواند محصول با کیفیتی را به‌منظور محافظت از کالاهای مختلف خریداری کنید. از عوامل مهم که می‌تواند در کیفیت محصول مؤثر باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سطح کیفی مواد اولیه
  • کیفیت چسبندگی
  • شفافیت و مقاومت

چسبی که در این محصولات به کار می‌ رود، باید به شکلی باشد که خیلی راحت از روی سطح جدا نشود. همچنین پس‌ از جدا شدن از روی کالاها چسبندگی و یا لکه‌ای را به‌ جای نگذارد. علاوه‌بر تمامی موارد، در شرایطی که نایلون چسب دار دارای چاپ نیز باشد، کیفیت چاپ باید در سطح بالایی بوده و در برابر عوامل مختلفی از بین نرود.

شیرینگ حرارتی چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

شما می‌توانید به‌ منظور خرید انواع نایلون بسته‌ بندی و اطلاع از قیمت نایلون چسب دار به فروشگاه اینترنتی شمس پلاست مراجعه کرده و از قیمت‌ های باورنکردنی ما بهره‌مند شوید.

نایلون پشت چسب دار

روش استفاده از نایلون چسب دار

می‌توان گفت که استفاده از نایلون پشت چسب دار بسیار راحت بوده و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن اینکار را انجام دهید. این نایلون‌ ها  هیچ‌ گونه چسبندگی  را روی محصول به‌ جای نمی‌ گذارند و م ی‌توانند در عین‌ حال به‌ خوبی از محصولات محافظت کنند. معمولاً این محصولات شل نشده و کیفیت اولیه خود را حفظ می‌ کنند. البته که این موارد به خرید نایلون به مواد اولیه و کیفیت محصول نیز بستگی خواهد داشت.

و ویژگی نایلون‌های چسبی

از جمله خصوصیات اصلی نایلون‌های چسب دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محافظ عالی برای رنگ سطح های مختلف

مانع خراشیدگی و ساییدگی می‌

شوند. دارای انعطاف بالا بوده و می‌ توان به شکل‌های گوناگونی آن‌ ها را حالت داد.

یک محافظ بسیار عالی برای  برای حفظ شفافیت سطوح هستند.

در اینجا بخوانید: روش تولید فیلم پلاستیکی بسته‌ بندی