استرچ غذایی

استرچ غذایی یا همان سلفون به زبان عامیانه می باشد که حفظ و نگهداری مواد غذایی را برعهده دارد و در واقع یک روکش محافظ مواد غذایی است که از خراب شدن مواد جلوگیری می کند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی ویژگی های استرچ مواد غذایی می پردازیم.

استرچ در بسته بندی مواد خوراکی

از ویژگی های استرچ مواد غذایی این است که در خصوص مواد خوراکی این استرچ و بسته بندی بسیار اهمیت دارد و یک گزینه بسیار عالی است و به علت کیفیت  خوب و کاربرد بالا مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است و هزینه بسته بندی بر روی قیمت استرچ مواد غذایی تاثیر ندارد و ظاهر آن را زیبا ، خاصیت کشسانی آن بالا ، مقاومت مطلوب و غیره را داردو همچنین باعث سلامتی مواد غذایی می شود.

بسته بندی مواد خوراکی

از ویژگی های این استرچ ها بسته بندی مناسب و استاندارد است که کیفیت مواد غذایی را سالم نگه می دارد و از خراب شدن آن جلوگیری می کند . این محصول از نظر ظاهری بسیار شفاف ، دارای استحکام بالا ، دارای قدرت کشسانی برای بسته بندی ، تضمین طول عمر و سلامت مواد غذایی ، جلوگیری از نفوذ آلودگی و رطوبت ، چسبندگی بالا برای بسته بندی ، قیمت استرچ مواد غذایی برای فروش  بسیار پایین ، قابلیت تولید در ابعاد و ضخامت های مختلف  می باشد و از دیگر ویژگی ها عدم تعرق و اثری از ذرات بخار آب در آن دیده نمی شود و خاصیت ضد بخار دارد . قابلیت استفاده به صورت دستی و یا دستگاه های اتوماتیک را دارد . بدون بو و ماندگاری بسیار بالایی دارد.

نکات مهم در رابطه با بسته بندی محصولات

در مورد ویژگی های استرچ مواد غذایی باید به سه نکته توجه کرد : مواد اولیه تولیدی استرچ غذایی برای سلامتی انسان ها مضر نباشد چون در تماس با مواد غذایی است . دومین نکته این است که این روکش ها باید شفافیت خوبی داشته باشند و محصولات در معرض دید مشتریان باشد و مورد بعدی خاصیت چسبندگی و کشسانی از  خاصیت  این روکش ها است که مواد اولیه تولیدی آن باید این خاصیت را تقویت کند.

تفاوت استرچ غذایی با دیگر استرچ ها در  چیست ؟

هر دو دارای خاصیت چسبندگی و کشسانی یکسان دارند ولی استرچ های دیگر مقاومت بیشتری دارد و به صورت مستقیم از مواد اولیه نایلون گرفته می شود اما استرچ غذایی از مواد اولیه فودگرد است که مقاومت آن پایین تر است ولی به صورت مستقیم با مواد غذایی در تماس است و مواد غذایی را از هر گونه آلودگی محافظت می کند.

کاربرد استرچ غذایی

استرچ مواد غذایی کاربرد بسیاری دارد و در صنایع غذایی سرد و گرم از آن بسیار استفاده می شود و به عنوان یک روکش محافظ بر روی میوه ها ، سبزیجات ، گوشت ، مرغ ، ماهی ، قارچ و انواع شیرینی جات و دسرها قرار می گیرد  و مانع از کپک زدن و ورود میکروب ها و باکتری ها به داخل مواد غذایی می شود و از خرابی و فاسد شدن آنها جلوگیری می کند و از ورود رطوبت و بخار به داخل مواد غذایی جلوگیری می کند و به عنوان یک محافظ بهداشتی عمل می کند .

قیمت استرچ مواد غذایی

یکی دیگر از مشخصات مهم این استرچ ها قیمت آن است که با توجه به کیفیت خوب قیمت مناسبی دارد و افراد زیادی تقاضای خرید این استرچ را به صورت عمده دارند . مهمترین عامل در قیمت استرچ مواد غذایی قیمت تمام شده مواد اولیه است و در بعضی مواقع حمل و نقل ، سفارش عمده این روکش ها و کیفیت مواد اولیه همه از عوامل تاثیر گذار در قیمت استرچ می باشند.

این استرچ ها دارای ابعاد و اندازه های مختلف است و قیمت آن هم متفاوت است به همین منظور برای دریافت قیمت شما می توانید به سایت شرکت شمس پلاست طب مراجعه و نحوه قیمت استرچ مواد غذایی را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

ویژگی های استرچ مواد غذایی را بررسی کردیم و مزایای آن بسیار زیاد است و اکثر فروشندگان و کارخانه ها از این محصول برای مواد غذایی و اجناس خود استفاده می کنند به همین منظور شما می توانید با شرکت شمس پلاست طب ارتباط و از نحوه سفارش و قیمت استرچ مواد غذایی اطلاع حاصل کنید.