طرز استفاده از پلاستیک حرارتی

چنانچه شرکت ها بتوانند نایلون شیرینگ را به گونه ای تولید کنند که هنگام تماس پیدا کردن با حرارت به طور کامل جمع شده و این امکان فراهم شود تا بر اساس اندازه و ابعاد آن جسمی که قرار است وکیوم شود درآورند، به آن پلاستیک حرارتی گفته می شود. لازم است بیان کنیم که وکیوم نیز به معنای مکش حداکثری هوایی است که بین کالا با نایلون شیرینگ قرار گرفته است. در ادامه قصد داریم برای شما موارد لازم در رابطه با پلاستیک حرارتی و همچنین طرز استفاده از پلاستیک حرارتی را به طور کامل بیان کنیم.

با استرچ در اینجا بیشترآشنا شوید

پلاستیک حرارتی چه کاربردی دارد؟

پلاستیک حرارتی به منظور بسته بندی بسیاری از محصولات مانند نوشیدنی، غذا، جعبه فله، کتاب و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این برای جلوگیری از پوسیدگی و همچنین حفظ تازگی میوه و سبزیجات بسیار کاربردی است.

باید بیان کنیم که پلاستیک های حرارتی به عنوان یکی از پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین نوع در نایلون های شیرینگ می باشد و با در نظر گرفتن این موضوع نیز در صنایع مختلف به کار گرفته می شود. در ادامه سعی می ‌کنیم آن ها را بیان کنیم. همچنین این امکان وجود دارد که از وکیوم حرارتی نیز بهره گرفت.

  • نقش بسیار مهمی جهت بسته بندی بطری های آب معدنی، نوشابه، تن ماهی و غیره در پک های شیش تایی دارند
  • جهت وکیوم نمودن مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه، گوشت، مرغ و ماهی نیز مورد استفاده قرار می گیرند
  • وکیوم کردن تمامی لوازم های خانگی تنها برای مانع شدن از نفوذ گرد و خاک درون آن
  • بسته بندی کردن انواع نوشت افزار، لوازم تحریر نیز با استفاده از این پلاستیک حرارتی صورت می گیرد.
  • از پلاستیک حرارتی برای نگهداری لباس های فصلی مانند کت خز، چکمه و غیره برای زمستان می توان استفاده کرد، تا از گرد و غبار، رطوبت و آسیب دیدن آن ها جلوگیری شود.
  • این محصول در جهت آب بندی تجهیزات مهمی مانند سیم های برق، عایق کاری و همچنین جلوگیری از اتصال آن مورد استفاده قرار می گیرد و از به وجود آمدن حوادث ناخوشایند در آینده جلوگیری می کند.
  • به منظور جلوگیری از آسیب و صرفه جویی در هزینه، در حمل و نقل کالا های حجیم به طور گسترده استفاده می شود. علاوه بر این برای محافظت از پول در بانک نیز مورد استفاده قرار می گیرد تا از دستکاری شدن آن جلوگیری شود.
  • استفاده از پلاستیک های حرارتی برای افرادی که زیاد مسافرت می روند، بسیار ضروری است. زیرا از آن برای وسایل کوچک و بزرگ می توان استفاده کرد. این محصول برای سازماندهی وسایل کوچک در یک بسته بسیار کاربردی است.

طرز استفاده از پلاستیک حرارتی

پلاستیک حرارتی به دلیل مزایای متعددی که دارد، بسیار محبوب است، از این رو درک نحوه صحیح استفاده از آن بسیار حائز اهمیت است. امروزه اکثر فروشگاه ها و صنایع کوچک و بزرگ از پلاستیک های حرارتی استفاده می کنند. چرا که این محصول فضای ذخیره سازی را بسیار بهینه کرده و همچنین از هدر رفتن محصولات نیز جلوگیری می کند، از این رو تاثیر به سزایی در کاهش هزینه های نهایی خواهد داشت.

برای انجام این کار در وهله اول لازم است وسیله مورد نظر را در داخل نایلون مخصوص قرار داده و پس از آن قسمت باز نایلون را به کمک چسب نواری به طور کامل ببندیم پس از آن این امکان فراهم است تا با گرمای سشوار وسیله مورد نظر را وکیوم کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا اگر نایلون دارای قسمت اضافه می باشد پس از گرم کردن به شکل محصول آن را فرم دهید. به هر میزان که اندازه اولیه نایلون به وسیله مورد نظر وکیوم شونده نزدیک ‌تر باشد طبیعی است که پوشش دهی آن نیز محکم تر خواهد بود.

لازم است بیان کنیم که محصول مورد نظر با گرم شدن تا نزدیک نقطه ذوب کوچک خواهد شد. این پلاستیک حرارتی باید بین ۱۵۰ تا ۲۳۰ درجه سانتیگراد گرما جذب کند و پس از آن با سرعت بسیار بالایی به کالا چسبیده و آن را وکیوم خواهد کرد. در کارخانه های بزرگ با توجه به این موضوع که محصولات بسیار زیادی در آن وجود دارد با دستگاه شیرینگ پک محصولات خود را بسته بندی خواهد کرد. حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که بسته بندی باید در یک محیط کاملا تمیز انجام شود چرا که با توجه به وجود الکتریسیته ساکن ممکن است گرد و غبار و پرز به آن جذب شود.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، قبل از استفاده از پلاستیک های حرارتی بایستی وسایلی که قصد دارید آن ها را بسته بندی کنید به صورت دقیق بررسی کنید. اگر وسایل مورد نظر شما لبه های تیز داشته باشد ممکن است موجب پارگی پلاستیک شود، بنابراین بهتر است از ضربه گیر یا پد در نواحی تیز استفاده کنید. قبل از برش پلاستیک حرارتی از رول، بایستی ابعاد وسیله مورد نظر اندازه گیری شود‌.

در واقع این پلاستیک باید به گونه ای بریده شود که همه ی زوایای محصولات را بپوشاند، زیرا همان طور که گفته شد پلاستیک پس از اعمال گرما کوچک و جمع می شود. پلاستیک های حرارتی معمولا به صورت دو لایه رول می شوند و بایستی وسیله مورد نظر بین این دو لایه قرار بگیرد.

شیرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ بیشتربخوانید

استفاده از پلاستیک حرارتی چه مزایایی به همراه دارد؟

از جمله مزایای بسیار ویژه و منحصر به فرد این محصول عبارتند از:

  • محصول دارای یک از ظاهر براق و شفاف می باشد
  • بسته بندی مورد نظر شما بسیار زیبا جذاب، دارای نظم خاصی نیز می باشد و مورد پسند مشتری است
  • به هیچ عنوان گرد و غبار ذرات آلودگی به داخل بسته بندی راه پیدا نمی کنند

لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که پلاستیک های حرارتی در ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می شوند و همان طور که گفته شد این پلاستیک ها بسیار متنوع بوده و در کارخانه ها با توجه به در نظر گرفتن نیاز و سفارش مشتری تولید خواهد شد. همچنین دارای انواع مختلفی نیز می باشد که شامل نایلون شیرینگ تونلی، نایلون شیرینگ روده ای، نایلون شیرینگ pvc و حرارتی می شود.

پلاستیک حرارتی کاربرد بسیار زیادی در صنایع داروسازی کاشی سازی خودرو سازی و تجهیزات خودرو لوازم خانگی و حمل و نقل به همراه دارد.

پلاستیک حرارتی

نحوه نگهداری از رول های پلاستیک حرارتی

رول های پلاستیک حرارتی را بر روی هم قرار ندهید، زیرا ممکن است لوله مقوایی داخل آن ها دچار تغییر شکل شود. اگر لوله  داخل پلاستیک های حرارتی دچار تغییر شکل شود، استفاده از رول را درون دستگاه با مشکل مواجه می کند.

رول های پلاستیک حرارتی را به صورت عمودی قرار ندهید، چرا که به مرور زمان پلاستیک‌ ها افتاده و مخروطی شکل می شوند. بنابراین بهتر است آن ها را به صورت افقی نگه دارید. دقت داشته باشید که برای نگهداری و حفاظت از مقوا های داخل پلاستیک ها هرگز آن ها را در مقابل رطوبت قرار ندهید.

پلاستیک های حرارتی در مقابل نور آفتاب بسیار آسیب پذیر هستند، از این رو باید آن ها را از آفتاب دور نگه دارید.

پلاستیک های حرارتی رنگی

پلاستیک حرارتی که توسط مواد اولیه  LDPE یا همان پلی اتیلن سبک وزن ساخته می شود، به طور خودکار دارای رنگ های کدر و مات است. اما نمونه های سلفونی مانندPOF  وPVC  دارای ظاهری براق و شفاف هستند. دو روش برای رنگ کردن سطح پلاستیک های حرارتی وجود دارد که به شرح زیر است:

  • پایه مواد اولیه توسط مخلوط کردن افزودنی مستربچ با پالت رنگی به صورت رنگی در می آید.
  • دقت داشته باشید که بیشتر سفارشات پلاستیک ها چه به صورت سلفون و چه نایلون به صورت تمپلات رنگی می شود.

با توجه به حجم زیاد ضایعات در تولید پلاستیک های حرارتی رنگی توسط مواد افزودنی، بایستی حداقل سفارش یک تن ثبت شود. چرا که حجم زیاد ضایعات توجیح اقتصادی برای تولید نخواهد داشت. اکثر افراد قبل از خرید پلاستیک های حرارتی قیمت آن را جویا می شوند. در واقع قیمت پلاستیک حرارتی مانند سایر محصولات پلیمری به دلیل متغیر بودن مواد اولیه و موارد دیگری مانند طرح چاپی، میزان سفارش، جنس به کار رفته در تولید و غیره مشخص نمی باشد و نمی توان قیمت ثابتی را برای آن در نظر گرفت.

فروش نایلون شرینک

نایلون شیرینگ حرارتی، پلاستیک مخصوص برای بسته بندی محصولات می باشد.

به گزارش کاماپرس به نقل از تبریزچسب، شاید ندانید اما با استفاده از شیرینگ پلاستیک حرارتی در زمان و هزینه صرفه جویی می شود چرا که می توان به صورت جمعی محصولات را بسته بندی کرد که باعثت محافظت و یکدست دیده شدن محصولات می شود. همچنین مدت زمان لازم برای بسته بندی کم می باشد.

استفاده از پلاستیک حرارتی و صرفه جویی در وقت و هزینه !

در ادامه به انواع شیرینگ حرارتی مناسب بسته بندی و پک محصولات پرداخته می شود!

شیرینگ از کلمه لاتین shrink گرفته شده که به معنی جمع شدن است.

نایلون شیرینگ حرارتی هم به انواع پلاستیک هایی گفته می شود که با استفاده از فناوری های نوین تولید می شود که در نهایت توسط حرارت جمع شده و عملیات بسته بندی صورت می گیرد.

نایلون شیرینگ نوعی نایلون که به تغییرات دما حساس بوده و خاصیت شکل پذیری دارد. از نایلون شیرینگ ، برای بسته بندی محصولات و ایزوله کردن استفاده می شود.

نایلون حرارتی در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید و روانه بازار می شود همچنین در انواع یک و چند لایه موود هستند

انواع نایلون حرارتی مناسب بسته بندی چه اقلامی هستند؟

  • نایلون حرارتی پلی اتیلن PE
  • شیرینگ حرارتی پلی الفین POF
  • پلاستیک حرارتی پی وی سی PVC

نایلون حرارتی پلی اتیلن

این نایلون با ضخامت بالایی تولید می شود که مناسب بسته بندی اجسام و کالاهای سنگین می باشد.

روش استفاده از این شیرینگ ها هم توسط دستگاه مخصوص شیرینگ که به 2 نوع اتوماتیک و دستی می باشد.

ضخامت این نایلون بالا می باشد.

شیرینگ حرارتی پلی الفین

از شیرینگ پلی الفین برای پک کردن محصولات با وزن متوسط تا 10 کیلو و بسته بندی کالا ها با دستگاه مخصوص شیرینگ صورت می گیرد.

این نایلون ها از عرض 15 سانتی تا 70 سانت با ضخامت مختلف 15، 17 ، 20 میکرون تولید می شود.

مزیت این نایلون ها نسبت به دیگر نایلون ها

در شفافیت رنگ

نگهداری و انبار آسان

نداشتن بوی نامطبوع هنگام شرینک

قابلیت بازیافت و دوستدار محیط زیست

مناسب بسته بندی مواد غذایی

شرینک خشک پی وی سی

Pvcاز نایلون که قبلا ها خیلی مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه می توان گفت که دیگر منسوخ شده و نایلون حرارتی پلی الفین جایگزین شده است.

شیریگ پی وی سی به صورت روده ای دو طرف باز تولید می گردد و در عرض و ضخامت مختلفی تولید میشود.

طرز استفاده از پلاستیک حرارتی

چاپ نایلون پلاستیک حرارتی

از قابلیت ویژه نایلون های بسته بندی امکان چاپ طرح با کیفیت بالا می باشد.

شرکت تولیدی تاو خدمات چاپ روی نایلون حرارتی را در سریع ترین زمان و بهترین کیفیت انجام میدهد.

تولید شیرنگ رنگی هم در این مرکز صورت می گیرد.

هزینه های مربوطه به چاپ شیرینگ عبارت است از:

  • هزینه سیلندر به ازای هر رنگ

این هزینه برای ساخت سیلندر گرفته می شود که برای هر رنگ یک سیلندر بکار گرفته می شود. در نظر داشته باشید که با افزایش تعداد رنگ هزینه ها هم افزایش پیدا می کند.

  • هزینه چاپ هر رنگ به ازای یک کیلوگرم
  • لازم به ذکر می باشد که تیراژ لازم برای چاپ روی شیرینک حراتی 1 تن می باشد.

در این مرکز چاپ روی فیلم شیرینگ پلی الفین (pof) و پی وی سی خشک روده ای را انجام می گیرد.

بسته بندی نایلون شیرینگ چگونه انجام می گیرد؟

از 2 روش ماشینی و دستی بسته بندی صورت می گیرد:

روش دستی (سشوار صنعتی)

در این روش توسط حرارت سشوار به صورت مستقیم انجام می شود تا عملیات بسته بندی انجام گیرد. عموما برای شیرینک های پی وی سی از این روش استفاده می شود.

روش دستگاه شیرینگ پک(تونلی)

برای خط تولید و کارخانجات روش دستی جوابگو نیست از این رو با دستگاه مخصوص برای انجام بسته بندی استفاده می شود در این روش محصولات وارد دستگاه شیرینگ تونلی شده و با حرارت دیدن بسته بندی صورت می گیرد.

که به صورت نیمه اتومات برای استفاده نیمه صنعتی در صنایع کوچک و قطعات سبک با تیراژ تولید کم

و تمام اتوماتیک بوسیله تونل شیرینگ در صنایع بزرگ و تیراژ تولید صنعتی بالا و قطعات سنگین و حجیم انجام می گیرد.

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید در رابطه با طرز استفاده از پلاستیک حرارتی و همچنین کاربرد مربوط به آن موارد لازم را برای شما بیان کردیم و لازم است در پایان نیز بار دیگر بیان کنیم که این پلاستیک حرارتی کاربرد بسیار زیادی در صنعت بسته بندی به همراه دارد به گونه ای که تمامی کارخانجات برای بسته بندی و منظم سازی محصولات خود به آن نیازمند می باشند.