نایلون‌ های فود گرید

فود گرید چیست؟

فود گرید :برای بسته‌ بندی مواد غذایی باید از پلاستیک‌هایی استفاده شود که دارای وجه تمایزی نسب به سایر نایلون های بسته‌بندی باشند. به‌ طور کلی این روزها نایلون‌ها مهم‌ترین محصولاتی هستند که می‌توان جهت پکیج کالاهای مختلف از آن‌ها استفاده نمود. اما برای مواد به غذایی باید از نایلونی استفاده کرد که باعث واکنش شیمیایی محصولات غذایی نشده و همچنین سبب نشود تا آن‌ ها ظاهر ظاهر اولیه خود را از دست بدهند. مهم‌ترین ویژگی‌ که برای محصولات بسته‌بندی مواد غذایی در نظر گرفته می‌شود، فود گرید بودن آن ها  است.

ما در این مطلب از سایت شمس پلاس قصد داریم تا به‌ طور کامل درمورد این اصطلاح برای محصولات بسته بندی  و  همچنینیژگی‌های آن توضیحاتی را بیان کنیم . به همین خاطر پیشنهاد شود که حتماً در ادامه با ما همراه باشید.

برای خرید انواع نایلون استرچ غذایی کلیک کنید

نایلون‌ های فود گرید

در وهله اول باید بگوییم به هر نوع پلاستیک بسته‌ بندی که بتوان آن را با مواد غذایی تماس داد، پلاستیک فوت گرید گفته می‌شود. همان طور که بهتر می‌دانید، پلاستیک جزو ماده های بسیار عالی بود که کاربرد گسترده‌ای دارد و متشکل از موادی نظیر هیدروژن، اکسیژن، کربن، گوگرد و … هستند.  می‌توان از پلاستیک برای ساخت محصولات متعددی استفاده کرد.

بخشی از پلاستیک‌ها جهت استفاده در محصولات مختلف همانند ظروف، وسایل خانگی و یا تجهیزات فنی بکار می روند. بخشی از آن‌ها نیز به دلیل سبک بودن این زمینه را فراهم می‌آورند تا بتوان محصولات متنوع متنوع‌تری را با استفاده از آن‌ها بسته بندی کرد. پلاستیک‌ها می‌توانند برای بسته‌بندی مواد دارویی و غذایی نیز در برابر باکتری‌ها استفاده کرد.

پلاستیک فود گرید در بسته‌بندی محصولات غذایی پلاستیک‌های درجه غذایی به بهترین شکل ممکن می‌توانند ایمنی لازم را برای مواد غذایی تأمین کند.  به‌طورکلی اصطلاح فود گرید برای تماس با مواد غذایی و یا نوشیدنی‌های بخصوصی و بکار می‌رود.  بدلیل این‌که برخی از مایعات و مواد خوراکی اسیدی می‌توانند در برابر برخی ظروف و نایلون‌ها واکنش نشان دهند، بنابراین باید در انتخاب نوع بسته‌بندی آن‌ها دقت با وی را به خرج داد.

خرید پلاستیک فود  گرید

معمولاً این‌گونه نایلون‌ها دارای خواصی هستند که به‌هیچ‌عنوان باعث آسیب دیدن ظاهری و یا ساختاری محصولات غذایی نخواهند شد. همچنین مورد تأیید سازمان وزارت بهداشت قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید قطعه تهیه آن‌ها از یک مرکز معتبر خیال راحتی بابت سلامت مواد غذایی مورد نظر خود داشته باشید. شمس پلاست به‌عنوان یکی از برترین عرضه‌کنندگان نایلون‌ها شما کمک خواهد کرد تا بتوانید باکیفیت‌ترین و سالم‌ترین استرچ های غذایی را برای محصولات مدنظر خود خریداری کنید. چنانچه قصد تهیه نایلون و پلاستیک فوت گریتد را دارید، می‌توانید به فروشگاه سایت ما مراجعه کرده یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در اینجابخوانید: نایلون کاست چیست؟

اهمیت استفاده از نایلون‌های فود گرید برای بسته‌ بندی مواد غذایی

استفاده از نایلون  فود گرید برای محصولات غذایی جزء الزامات است. در واقع باید بتوان از یک محصول مناسب جهت حفاظت از  مواد  خوراکی استفاده نمود تا درعین‌حال آن‌ها را در برابر نفوذ میکروب‌ها باکتری‌ها و همچنین گرد و غبار محافظت کند. همچنین باعث تغییر ساختاری آن‌ها نشود.

نایلون‌ های فود گرید

ویژگی‌ها

نایلون‌ های فود گریدمعمولاً دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که عبارت‌اند از:

  • جنس اکثر آن‌ها از پلی‌اتیلن می‌باشد.
  • پلاستیک‌های فود گرید از قابلیت چاپ نیز برخوردار هستند.
  • این نایلون ها دارای مقاومت بالایی در برابر اصطکاک و سایش می‌باشند.
  • این محصولات معمولاً رنگ شفافی داشته و بافت آن‌ها کاملاً یکنواخت است.
  • امکان تولید نایلون فود گرید در ابعاد و ضخامت‌های مختلف موجود می‌باشد.
  • برای حفظ بهداشت مواد غذایی بهترین انتخاب ممکن هستند.
  • استفاده از این محصولات باعث شده تا از تغییرات شیمیایی در فرآورده‌های غذایی جلوگیری شود.

همچنین: فروش نایلون شرینک

کاربرد اصلی پلاستیک‌ های فود گرید

در این بخش به این امر در مورد آن به‌طور مستقیم به کاربرد این این نایلون بسته‌بندی اشاره کردیم. اما می‌توان گفت که از نایلون های مدل فود گرید برای بسته‌بندی فرآورده‌های غذایی همانند خشکبار، حبوبات، نان و همچنین فرآورده‌های گوشتی استفاده می‌شوند.

فود گرید چگونه می‌تواند به بهبود امنیت و کیفیت غذا کمک کند؟

فود گرید می‌تواند بهبود امنیت و کیفیت غذا را به چندین شکل تسهیل کند:

ردیابی دقیق

با استفاده از فناوری‌ هایی مانند برچسب ‌های هوشمند و ردیابی GPS، فود گرید امکان ردیابی دقیق محصولات غذایی را فراهم می‌کند. این امر به مدیران زنجیره تأمین اجازه می‌دهد تا مسیر حرکت هر محصول را از مرحله تولید تا مصرف پیگیری کنند. در صورت وقوع بحران مانند آلودگی غذا، مسئولین می‌توانند سریعاً به ردیابی محصولات مشکوک بپردازند و از توزیع آن ها جلوگیری کنند.

مدیریت منابع

فود گرید به مدیران امکان می‌دهد تا منابع مورد نیاز برای تولید و پردازش غذا را بهبود دهند. با استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده از زنجیره تأمین، می‌توان میزان موجودی مواد اولیه و مواد افزودنی را بهینه‌ سازی کرده و مدیریت بهتری برای تولید و عرضه غذا داشت. این کار می‌تواند بهبود کیفیت غذا را نیز تضمین کند. زیرا مواد اولیه تازه و مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تاریخچه محصول

با استفاده از فود گرید، اطلاعات دقیقی درباره تاریخچه هر محصول غذایی، از جمله تاریخ برداشت، تاریخ تولید، نحوه نگهداری و تاریخ انقضا، قابل دسترسی است. این امر به مصرف‌کنندگان اطمینان می‌دهد که غذاهایی که مصرف می‌کنند، تا حد امکان تازه و سالم هستند. در صورت وقوع هرگونه مشکل امنیتی یا بهداشتی، امکان بازخوانی سریع و دقیق محصولات مشکوک وجود دارد.

افزایش اطلاعات مصرف‌کننده

فود گرید به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا اطلاعات دقیقی درباره محصولاتی که خریداری می‌کنند را دریافت کنند. این اطلاعات شامل محل تولید، شرایط نگهداری، روش‌ های تولید و اطلاعات تغذیه‌ای می‌شود. این امر به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد تا انتخاب ‌های بهتری در هنگام خرید و مصرف غذا داشته باشند. به طور کلی افزایش اطلاعات مصرف‌کننده، افزایش اعتماد و کاهش مخاطرات مرتبط با غذا را فراهم می‌کند.

به طور خلاصه، فود گرید با ارائه اطلاعات دقیق و شفاف درباره محصولات غذایی، ردیابی دقیق آن ها و بهبود مدیریت منابع، بهبود امنیت و کیفیت غذا را تسهیل می‌کند. این سامانه می‌تواند به مدیران زنجیره تأمین و مصرف‌کنندگان کمک کند تا از تولید، نگهداری، حمل و نقل و عرضه غذا با کیفیت و ایمنی بیشتری بهره ببرند.

جنس استرچ غذایی از چیست؟

کلام پایانی

همان‌ طور که متوجه شدید،  فوت گرید  یکی از اصطلاحات است که معمولاً برای نایلون‌های بسته‌ بندی مناسب محصولات غذایی استفاده می‌شود. معمولاً این‌گونه نایلون‌ها دارای ساختاری هستند که می‌توانند به بهترین شکل ممکن از انواع فرآورده‌های خوراکی و مراقبت کرده و همچنین سبب تغییر آن‌ها نشوند. معمولاً جنس این محصول از پلی اتیلن است و خوشبختانه دارای قابلیت چاپ نیز می‌باشند. به‌ همین خاطر نیز اکثر کسانی که در زمینهعرضه و تولید مواد غذایی فعالیت می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت از نایلون‌های فود گرید نهایت استفاده را داشته باشند.