جنس استرچ غذایی

جنس استرچ غذایی

می‌توان گفت که وجود استرچ در صنایع غذایی نسبت‌ به هر صنعت دیگری، اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که محافظت از مواد غذایی فاکتور بسیار مهمی بوده و باید از محصولاتی استفاده شود تا بتوان مواد غذایی مختلف را در برابر عوامل گوناگون محافظت کرد. ما در این مطلب قصد داریم در مورد جنس استرچ غذایی صحبت کنیم. بنابراین توصیه می شود حتما در ادامه با ما همراه باشید.

کلمه استرچ به معنی کشش و یا کشیدن است. همان‌طور که خیلی بهتر می‌دانید، استرچ هایی که برای محافظت از مواد غذایی استفاده می‌شوند، دارای خاصیت کشسانی بالایی بوده و می‌توانند به حالت وکیوم شده روی محصولات قرار بگیرند. جنس این محصولات مسلماً باید نسبت‌ به دیگر نایلون‌های بسته‌ بندی متفاوت باشد. زیرا در غیر این صورت ممکن است که ساختار آن به مواد غذایی آسیب رسانده و دچار تغییر حالت اولیه آن‌ها شود. همچنین کیفیت این محصول نیز رابطه مستقیمی برای حفاظت بهتر و هوشمندانه‌تر خواهد داشت. بنابراین تا حد امکان سعی کنید که از مراکز و مطمئن جهت خرید از استرچ غذایی مراجعه کنید.

استفاده از استرچ غذایی چه ضرورتی دارد؟

استرچ غذایی که به آن محافظ مواد غذایی نیز گفته می‌شود، یکی از فرآورده‌های پلاستیکی بسیار پرفروش است که می‌توان برای مصارف خانگی و یا همچنین عرضه مواد غذایی مختلف بازار از آن‌ها استفاده کرد. البته مدل این محصول برای هر کاربردی که دارد، متفاوت خواهد بود. جنس استرچ غذایی معمولاً نسبت‌ به مدل‌ های صنعتی تمایز دارد. چرا که باید ساختار این محصول به گونه‌ای باشد که در صورت قرار گرفتن برای مدت‌زمان طولانی روی مواد غذایی و تغییری در آن‌ها ایجاد نکند و یا باعث فاسد شدن آن‌ها نشود.

دز اینجا بخوانید: جنس فیلم پلی اتیلن صنعتی

این محصول یک ورقه چسبنده است که دارای خاصیت کشسانی می‌باشد و می‌تواند بدون نیاز به هیچ‌گونه چسبی به‌صورت کاملاً صاف و صیقلی روی سطح گوشت ماهی سبزیجات و دیگر محصولات خوراکی بچسبد. تا از این طریق بتوانند آن‌ها را در برابر سرما ،گرما، نفوذ گرد و غبار، میکروب و …محافظت کنند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است که باعث شده به‌ وفور مورد استفاده قرار بگیرد مقاومت بالای آن‌ها و حفظ سلامت محصولات در زمان حمل‌ و نقل است. در میان تمامی نایلون‌های پلاستیکی که برای مواد غذایی استفاده می‌شود این محصول تمایز دارد. زیرا علاوه‌بر موارد ذکرشده، باعث زیباتر دیده شدن محصولات خواهد شد.

جنس استرچ غذایی چیست؟

همان‌طور که در مطالب قبلی به‌ شدت روی این‌ موضوع تاکید شد، ساختار کلی سلفون های غذایی باید نسبت‌به دیگر نایلون‌های پلاستیکی تمایز داشته باشد. در واقع باید برای جنس استرچ غذایی از متریالی استفاده شود که کاملاً بهداشتی بوده و باعث تغییر ساختار و مواد غذایی نشود. معمولاً از مواد فود گرید برای نایلون‌ های مواد غذایی استفاده می‌گردد تا بتوان از این طریق از نفوذ هرگونه آلودگی میکروب و باکتری به داخل ماده غذایی جلوگیری نمود.

مواد اولیه برای تولید استرچ های غذایی

لازم است بدانید که به‌ هیچ‌ وجه نباید از ضایعات و متریال درجه دو برای تولید استرس یا غذایی استفاده کرد. زیرا ممکن است که سلامت افراد و با استفاده از این کار به خطر بیفتد. متریالی که در این فیلم‌ها استفاده می‌شوند باید به‌گونه‌ای باشند تا بتوان بدون هیچ مشکل بهداشتی آن‌ها را به‌صورت مستقیم با مواد خوراکی تماس داد به دلیل این‌ که معمولاً افزایش غذایی برای بسته‌ بندی محصولات خوراکی است، بنابراین شما باید حتما جهت خرید آن‌ها به شرکت‌های عرضه‌کننده معتبر مراجعه کنید که دارای استانداردهای بهداشتی هستند. در این‌ صورت ریسک بزرگی کرده و ممکن است و به‌ طور کلی سلامت مواد غذایی و همچنین افرادی را که از آن استفاده می‌کنند، به خطر بیندازید.

جنس استرچ غذایی

استرچ غذایی باکیفیت و استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای این‌که بتوانید موفق به خرید جنس استرچ غذایی در کیفیتی مطلوب شوید و با خیال راحت آن را برای مواد غذایی استفاده کنید توجه به ویژگی‌ های زیر می‌تواند به شما کمک کند:

  • کشسانی بالا؛ معمولاً تمامی استرچ های غذایی دارای خاصیت کشسانی زیادی هستند.
  • شفافیت و ظرافت؛ وجود شفافیت بالا در این نایلون‌ ها باعث شده تا همه مواد غذایی بهتر و زیباتر از آنچه که هستند، دیده شوند.
  • این محصولات قطره‌های آب را شکسته و باعث افزایش شفافیت کالا در زمان بخار آب می‌شوند.
  • به‌هیچ‌وجه بوی بدی که هنگام استفاده از آن‌ها استشمام نمی‌شود.
  • دارای چسبندگی و استحکام بالایی هستند.
  • ظاهر بسیار شیک و زیبایی دارند.

شیرینگ حرارتی چیست برای بررسی و خرید کلیک کنید

سخن پایانی

همان‌طور که متوجه‌ شدید، جنس استرچ غذایی معمولاً با دیگر محصولات بسته‌ بندی تفاوت دارد. زیرا باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ آسیبی به مواد غذایی وارد نکرده و بتوان به‌راحتی آن‌ها را با محصولات مختلف تماس داد. برای ساخت این محصول از مواد فود گرید استفاده می‌شود تا بتوان از این طریق از نفوذ هر نوع آلودگی و داخل مواد غذایی جلوگیری کرد.