فیلم پلی اتیلن صنعتی

جنس فیلم پلی اتیلن صنعتی

در میان تمامی محصولات پلاستیکی، فیلم‌ های پلی‌اتیلن صنعتی جایگاه ویژه‌ای در صنایع دارند. چرا که ساختار آن‌ها و همچنین ویژگی‌های منحصر به‌ فرد باعث شده تا بهترین انتخاب برای بسته‌بندی مواد غذایی و یا غیر غذایی باشند. این فیلم‌ها ب ه‌صورت لایه‌های بسیار نازک بوده که منعطف هستند. هم چنین به‌ صورت پیوسته در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. ما در این مطلب قصد داریم در مورد جنس فیلم پلی اتیلن صنعتی توضیحاتی را بیان کنیم. اگر شما نیست پیش‌از خرید در خصوص ساختار و جنس این محصولات کنجکاو هستید، پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه با ما همراه باشید.

استرچ چیست؟ بیشتربخوانید

فیلم‌های پلی‌اتیلنی می‌توانند به شکل چند لایه و یک‌ لایه تولید شوند. همچنین ممکن است که ساختار آن‌ ها براساس محصولات مختلف متفاوت باشد. بعضی از پلی‌اتیلن ها برای بسته‌ بندی مواد غذایی و برخی نیز برای محصولات غیر غذایی تقسیم می‌شوند. این روزها صاحبین صنایع در زمینه کشاورزی، مواد غذایی، همچنین محصولات صنعتی اهمیت ویژه‌ای به خرید فیلم پلی‌اتیلن باکیفیت می‌دهند. چنانچه شما نیز به‌ دنبال این محصول در سطح کیفی بالا و قیمتی مناسب هستید، می‌ توانید به فروشگاه سایت شمس پلاست مراجعه کنید.

بررسی جنس فیلم پلی اتیلن صنعتی

همان‌ طور که در ابتدای مطلب به این‌موضوع اشاره کردیم، ویژگی‌ها و همچنین ساختارفیلم پلی اتیلن صنعتی  باعث شده تا آن‌ ها به یکی از پرکاربرد ترین محصولات پلاستیکی تبدیل شوند.  صنایع بسته‌ بندی که جزو مهم‌ ترین محصولات در تولید و صنعت هستند، از فیلم‌های پلی‌ اتیلن صنعتی به‌ وفور استفاده می‌کنند.

چرا که آن‌ها دارای شفافیت بالا و ظاهری زیبا و همچنین مقاومت در برابر رطوبت و هستند، می‌توانند بهترین گزینه باشند که جهت محافظت از محصولات غذایی و یا غیر غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته که باید به این‌ موضوع توجه داشت که ساختار پلی اتلین و همچنین روش تولید این فیلم‌ها طبق نیازی که برای آن‌ ها وجود دارد، متفاوت خواهد بود.

جایگاه ویژه فیلم پلی‌ اتیلن در صنایع

شاید سوال برای شما پیش بیاید که چه خصوصیتی باعث شده تا فیلم پلی اتیلن صنعتی تا این حد در صنایع حائز اهمیت باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این محصول دارای کیفیت ظاهری بسیار بالایی هستند. همچنین در عین‌ حال از نظر مقاومت توانسته‌اند در برابر عوامل مختلف عملکرد خوبی را از خود نشان بدهند.

حجم این نایلون‌ها بسیار کم بوده و به‌ هیچ‌ وجه رطوبت را به خود جذب نمی‌کنند. خریداران می‌توانند بر اساس نیاز خود، پلی‌اتیلن ها را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی سفارش بدهند. علاوه‌بر تمامی موارد ذکر شده، قیمت این محصولات بسیار پایین است بنابراین استفاده از آن‌ها جهت بسته‌بندی می‌تواند از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه باشد. ازجمله ویژگی‌های مهم این محصولات پلاستیکی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارای قابلیت چاپ طرح های مختلف
  • قابلیت دوخت
  • به صورت یک لایه یا چند لایه
  • موجود در طرح و رنگ محتلف
  • مقاوم و مستحکم
  • انعطاف بالا

فیلم پلی اتیلن صنعتی

فرآیند تولید فیلم پلی اتیلن صنعتی

حال که درمورد جنس فیلم پلی اتیلن صنعتی اطلاعاتی را بدست آورید، بهتر است که در مورد فرآیند تولید این محصولات نیز اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. برای تولید این محصولات باید چندین مرحله را پشت سر گذاشت که عبارت‌اند از:

بهترین نوع استرچ غذایی چیست؟

تهیه مواد اولیه پلی‌اتیلن

برای تولید این فیلم های صنعتی، این محصولات به این مواد اولیه باید در سطح کیفی بالای تهیه شوند تا بتوانند انتظارات مصرف‌کنندگان را به‌ خوبی برآورده کنند.  از جمله ویژگی‌های مواد اولیه می‌توان به مقاومت بالای آن‌ها در برابر واکنش‌های شیمیایی و همچنین نوسانات دما اشاره کرد.

اکستروژن

در مرحله اکستروژن مواد اولیه ذوب‌ شده و از یک قالب مخصوص عبور می‌کنند. سپس مواد روی غلطک های خنک‌کننده قرار می‌گیرند. تیغه‌ای که در آن‌جا وجود دارد فیلم را با غلطک سرد تماس خواهد داد. به‌ منظور این‌ که در این مرحله میزان ضایعات به حداقل خود برسد، و همچنین برای افزایش کیفیت محصول، بایستی میزان چسبندگی، ضخامت و همچنین کشش نایلون کنترل و مدیریت گردد.

سرد کردن فیلم پلی اتیلن صنعتی

پس‌از طی مراحل قبلی مواد مذاب باید روی یک غلتک قرار گرفته و سرد شوند. میزان سرعت سرد شدن در این مرحله به‌ طور مستقیم روی کیفیتفیلم پلی اتیلن صنعتی مؤثر واقع خواهد شد و می‌تواند باعث شود تا این محصولات به شفافیت بالایی برسند.

رول جمع کن

در این مرحله مواد به وسیله دستگاه بنام رول جم کن جمع می‌شوند. میزان سرعت پیچیدن رول‌ ها معمولاً 350 متر بر یک دقیقه می‌باشد.

بسته‌ بندی

در مرحله آخر برای تولید فیلم پلی اتیلن صنعتی محصولات از همه نظر مورد بررسی قرار گرفته و سپس در مرحله بسته‌ بندی قرار می‌گیرند.