آموزش پیچیدن استرچ دور پالت در 7 مرحله به صورت دستی

آموزش پیچیدن استرچ دور پالت در 7 مرحله به صورت دستی

پیچش استرچ بر روی پالت و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص صورت می‌گیرد. اما اگر می‌خواهید این کار را با کمترین هزینه ممکن انجام دهید، یا تعداد پالت ها را افزایش دهید،  دیگر خرید دستگاه‌های مخصوص برای پیچیدن استرچ کار چندان مناسبی نیست. ما در این مقاله از سایت شمس پلاست طب را از قصد داریم آموزش پیچیدن استرچ دور پالت را در ۷ مرحله به شما ارائه دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتماً تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مراحل دقیق پیچیدن استرچ دور پالت

شما باید به‌ منظور کاهش هزینه‌ها برای پیچیدن استرچ دور انواع پالت مراحل زیر را طی کنید:

انتخاب یک پالت مناسب

مهم‌ترین قدم پیچیدن استرچ دور پالت به صورت کاملاً ایمنی، انتخاب ۱ پالت مناسب است. شاید شما انتخاب پالت را چندان جدی نگیرید. اما عدم توجه به آن سبب خسارت‌های مالی بسیار زیادی خواهد شد. تا حد امکان از پالت‌ هایی استفاده کنید که دارای شکل ظاهری مناسبی هستند. همچنین از این موضوع اعتماد و اطمینان حاصل کنید  که کاملاً محکم بوده و هیچ نوع تخته لبه‌ای ندارد. باید اندازه پالت ها نیز حتماً توجه کنید. سایز این محصولات باید به صورتی باشد که کالاها به‌خوبی روی آن‌ها قرار بگیرند و هماهنگی کامل داشته باشند.  علاوه‌براین آب پالت باید بتواند وزن بالا را به‌ خوبی در مدت زمان زیاد تحمل کند.

پیچیدن استرچ دور پالت

قرار دادن کالاها روی‌ هم

پیش‌از هر اقدامی برای پیچیدن استرچ دور  پالت باید محصولات را به‌درستی روی‌ هم بچینید. کالاها روی پالت تا جایی‌که ممکن است باید نزدیک به یکدیگر قرار بگیرند.اگر پس‌ از بسته شدن فضایی برای جا به‌ جایی به موجود باشد، بسته‌بندی شل خواهد شد و به قطعاً سبب آسیب رسیدن به کالا می‌شود.

در صورتی‌ که نمی‌توانید فضای بین محصولات را از بین ببرید، برای جلوگیری از حرکت آن‌ها از لایه‌های ضد لغزش استفاده کنید. بسته‌بندی را به‌ صورت  پیوسته و لایه‌لایه سبب افزایش استحکام خواهد شد. اما بیشتر بیشتر حالت‌ قرارگیری محصولات به شکل ستونی ممکن است که به جعبه آسیب‌هایی را وارد کند.  کالای بزرگ را در قسمت پایین قرار داده و اقلام کوچک‌تر را در بالا قرار دهید. همچنین مطمئن شوید که به کالا کاملاً در محدوده‌ مناسب قرار گرفته تا میزان خطر آسیب در زمان جابجایی کاهش پیدا کند.

 نصب استرچ بسته‌ بندی

پالت خود را انتخاب کرده و فیلم استرچ را مورد انتخاب قرار دهید. چرا که به صرف انرژی کمتری برای بسته‌بندی احتیاج خواهد بود و نیروی نگه‌دارنده و بیشتری نیز به وجود می‌آید. اگر محصول شما به هوا نیاز دارد،  بهتر است که یک روکش دارای تهویه تهیه کنید. برای چندین ثانیه به دست فیلم بسته‌ بندی پالت را از روی رول جدا کنید و می‌توان در حقیقت باید حدود ۲۰ سانتی‌متر فیلم را با استفاده از یک طناب کاملاً ببندید و آن را از بخش داخلی و اطراف گوشه پالت عبور بدهید. سپس گره زده و سفت بودن آن اطمینان حاصل کنید.

لفاف بسته بندی چیست؟ برای مطلعه بیشتر کلیک کنید

پیچیدن استرچ دور پالت

مرحله چهارم بسته‌ بندی از پایه

در این مرحله برای پیچیدن استرچ دور پالت استرچ را به‌ دور پالت بپیچید تا یک کشش مناسب روی فیلم به وجود بیاید. اطمینان حاصل کنید که آن را به اندازه کافی محکم کرده‌اید تا بار کاملاً مستحکم و پایدار باشد و از افتادن کالاها جلوگیری گردد. توصیه می‌شود حداقل ۴ بار استرچ را به‌ دور پالت بپیچانید. به‌ویژه اطراف گوشه‌ها را به‌ خوبی بسته نگه‌داری کنید.

بسته‌بندی به سمت بالا

از پایه پالت به سمت بالا بسته‌بندی کنید و مطمئن شوید که هر لایه با لایه پیشی هم‌پوشانی کامل دارد. هرچقدر که تعداد لایه‌ها یکدیگر نزدیک‌تر باشد قطعاً استحکام بسته‌بندی افزایش پیدا می‌کند. زمانی‌که به قسمت بالایی رسیده‌اید، در صورت احتیاج برای پایداری نگه داشته‌اند دوباره به سمت پایین حرکت کرده و بسته‌ بندی را انجام دهید.  استرچ ها معمولاً دارای چسبندگی بالایی هستند اما این کار ما را مطمئن می‌کند که بسته‌ بندی در هر شرایطی ایمن است.

مرحله آخر؛ در تست کردن استحکام بسته‌بندی

در آخر نیز پایداری را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که کاملاً مستحکم بوده و در جابجایی هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. اگر محصولات بالایی را فشار دادید و شل نبودن می‌توانید از استحکام بسته‌ بندی اطمینان حاصل کنید. همچنین پالت ها نباید کج و باشد زیرا ممکن است در زمان حمل‌ و نقل و نگه‌داری، مشکلاتی سر راه شما قرار بگیرد.

بیشتربخوانید: پلاستیک حرارتی چیست؟

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین روش پیچیدن استرچ دور پالت  را در هر مرحله ارائه دهیم. امیدواریم که بتوانید با این روش در هزینه‌های خود بسیار صرفه‌جویی کرد و این کار را در کمترین زمان ممکن به شکل ایمن انجام دهید.