فیلم های بسته بندی

معرفی کامل فیلم های بسته بندی

فیلم بسته بندی به پوشش هایی با ضخامت کم اطلاق می‌شود که دارای خاصیت انعطاف بالا و تراکم و پیوستگی ویژه می باشند. این محصول یک لایه نازک پلاستیکی بوده که در صنایع مختلف و حتی زندگی روزمره برای بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار گرفته و بعنوان محافظ در مقابل آسیب های متفاوت عمل می‌کند. فیلم های بسته بندی در صنایع غذایی کاربرد فراوان داشته و در حفظ کیفیت مواد غذایی، بالا بردن ماندگاری آن و عدم فاسد شدن این مواد، نقش مهمی دارد.

این محصولات در صنایع دیگر و برای پوشش دادن سایر لوازم و ماشین آلات نیز استفاده شده و از نفوذ رطوبت، هوا، حشرات به محتویات بسته بندی شده توسط آن جلوگیری می کند. همچنین این فیلم ها نقش ضربه گیر داشته و در شرایط سایش و ضربات فیزیکی باعث حفظ و عدم خراشیدگی محتویات خود می شوند. این فیلم ها قابلیت چاپ اطلاعات لازم مربوط به محصول، دیده شدن محتویات و محصولات درون آن، و همچنین حمل و جابجایی آسان را داشته و از استحکام و کیفیت ویژه ای بهره می برند.

برای خرید و آشنایی با استرچ کلیک کنید

فیلم های بسته بندی

انواع مختلف فیلم های بسته بندی

در معرفی کامل این محصول می توان به چند دسته مختلف تقسیم کرد که در ادامه به این تنوع فیلم ها اشاره کرده و توضیحات مختصری ارائه کرده ایم.

  • فیلم بسته بندی پلی پروپیلن

فیلم های پلی پروپیلنی در دو حالت جهت دار شده و ریزشی تولید شده که نوع جهت دار بصورت صدفی، شفاف و متالایز عرضه می شود و نمونه ریزشی بصورت شفاف هستند. این محصولات بیشترین کاربرد را داشته و دارای مقاومت بالا در مقابل کشش و دما بوده و نسبت به مواد اسیدی و بازی بدون تغییر پذیری باقی می مانند. این فیلم از حجم کم و قیمت پایین برخوردار بوده که از مزایای مهم این محصول محسوب می شود.

دز اینجا بخوانید: خرید نایلون کشاورزی با بهترین کیفیت

  • فیلم بسته بندی پلی اتیلنی

از دیگر استرچ های پلی اتیلنی یک لایه نازک پلاستیکی بوده که از ترکیب اتیلن تولید و فرآوری شده و دارای خاصیت کشسانی و چسبندگی بالا می باشد. این محصول در صنایع بسته بندی و همچنین برای محافظت از محتویات بسته بندی شده توسط آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضخامت این فیلم متفاوت بوده و مخصوص بسته بندی های مختلف می باشد.

  • فیلم بسته بندی پلی استر

فیلم های پلی استری کاربرد فراوان در صنعت بسته بندی داشته و از رنگ شفاف، مقاومت بالا در برابر سرما، دما، و مواد شیمیایی دارد. این فیلم نسبت به رطوبت نفوذپذیر کمی داشته و دارای مزایای بی شماری می باشد. خاصیت کشسانی فیلم پلی استر بسیار بالا بوده و همین موضوع باعث سهولت استفاده و بسته ندی محصولات می شود.

  • فیلم پلی وینیل کلرید یا pvc

فیلم پی وی سی یکی از پرمصرف‌ترین فیلم های بسته بندی محسوب شده که از خاصیت ارتجاعی ایده‌آل برخوردار بوده و از آن در بسته بندی محصولات بهداشتی نظیر مواد غذایی و داروها استفاده می شود. این محصول به خاطر بهداشتی بودن مانع از فاسد شدن موادغذایی و سایر موادی که توسط آن بسته بندی می شود شده است. فیلم پلی وینیل کلرید از مقاومت بالایی در مقابل دما، سرما، فشار و مواد شیمیایی برخوردار بوده و مصرف بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: استرچ غذایی چیست؟

فیلم های بسته بندی

مزایای فیلم های بسته بندی

تنوع بالای فیلم های بسته بندی یکی از مزایای این محصولات بوده که باعث شده است تقاضا برای خرید و تولید آن بصورت چشم‌گیری بالا برود. این فیلم ها با توجه به ترکیبات به کار رفته برای تولید آن ها، دارای شرایط کشسانی و حالت ارتجاعی متفاوت، ضخامت های معین و مقاومت های ویژه نسبت به کشش، فشار وارد شده به آن و همچنین شرایط مختلف رطوبتی و دمایی  می باشند. کاهش هزینه های مربوط به بسته بندی و همچنین وزن کم و چگالی پایین نیز از دیگر ویژگی های این محصول هستند.

سخن پایانی:

همانطور که ذکر شد فیلم های بسته بندی تنوع بالا داشته و کاربردهای متفاوتی دارند. این محصولات بخاطر ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند و وزن کم، هزینه های پایین جهت بسته بندی و جابجایی، مقاومت در مقابل شرایط محیطی و مواد مختلف، بسیار مورد استفاده قرار گرفته و در اکثر صنایع برای بسته بندی مورد نیاز است. مواد مختلف مورد استفاده برای تهیه این فیلم خواص ویژه ای به آن بخشیده که کار بسته بندی را برای صنایع مختلف آسان کرده است.