جنس شیرینگ

جنس شیرینگ بسته بندی از چیست؟

جنس شیرینگ بسته بندی :شیرینگ نوعی پوشش پلاستیکی بوده که در میان محصولات بسته‌بندی مختلف محبوبیت بیشتری دارد. چرا که می‌تواند از نظر بصری نیز سبب زیبایی بسته‌ب ندی محصولات مختلف شود. جنس شیرینگ بسته ‌بندی براساس کاربردی که دارد می‌تواند متفاوت باشد. در حقیقت این محصول یک لایه شفاف بود که به ‌دور کالاهای مختلف کشیده می‌شود و پس‌از عبور آن از تونل حرارتی دستگاه‌های مخصوص، خنک کاری و روی محصول و منقبض شده تا از آن محافظت ‌کند.

 انواع شیرینگ بسته ‌بندی

جنس شیرینگ حرارتی بسته ‌بندی براساس انواع مختلف آن متفاوت است. این محصول از نظر اندازه، عرض و و طول نیز به شکل‌های متفاوت به تولید می‌رسد. در برخی اوقات این نایلون‌ها را به شکل سفارشی نیز تولید می‌کنند تا این‌گونه نیاز تمامی خریداران برطرف شود. می‌توان گفت که مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب شیرینگ اندازه آن است. شیرینگ بسته‌بندی به‌ طورکلی در دو مدل تولید می‌شود که با آن‌ها یک لایه و چندلایه می‌گویند. بدون شک هرچقدر که تعداد لایه‌های بیشتری در تولید آن‌ها استفاده شود، مقاومت بیشتری خواهند داشت. میزان ضخامت آن‌ها نیز از ۳ میکرون از شروع شده و تا حداکثر ۲۰۰ میکرون ادامه پیدا می‌کند.

به ‌طور معمول نایلون بسته‌بندی یک لایه دارای ضخامت کافی نیست و برای بهره‌وری بیشتر از آن باید آن را به شکل چندلایه در محصولات پیچید. اما فیلم شیرینگ از نظر جنس در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. برای این ‌که محصولی با نایلون را با استفاده از دستگاه و نایلون بسته‌بندی کرد، باید اول مشخص کنید که چه نوع به نوع بسته‌بندی برای آن مناسب‌تر خواهد بود. هر کالا به مه با توجه به این‌که در چه دسته‌بندی قرار می‌گیرد، باید به روش خاصی پکیج شوند.

جنس شیرینگ بسته بندی

 تأثیر تعداد لایه‌ها و در تولید شیرینگ بسته ‌بندی

برخی از افراد هنوز از تأثیرات چند لایه بودن نایلون شیرینگ بسته‌بندی اطلاعی ندارند. همان طور که گفتیم زمانی ‌که این محصول و به شکل چندلایه استفاده شود، مقاومت آن تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کرده و شما بابت حفاظت از کالای خود اطمینان کامل را خواهید داشت. در حقیقت کیفیت نایلون‌های شیرینگ بسته‌بندی با چند لایه شدن آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

جنس شیرینگ چیست

جنس شیرینگ  بسته‌بندی از مشتقات پلی اتیلن بوده و ضخامت آن حدود 5 میکرون است. هنگامی ‌که حرارت به این مواد می‌خورد خاصیت جمع شوندگی و پوششی پیدا کرده و در همان حالت باقی می‌مانند. معروف‌ترین ماده‌ای که فیلم‌های شیرینگ را از آن تولید می‌کنند، پلی الفین بود که از لحاظ شفافیت، انقباض و انبساط هم بسیار مناسب است. دیگر مواردی که برای تولید نایلون شیرینگ استفاده می‌شوند عبارت‌اند از:

  • پی وی سی
  • پلی اتیلن
  • پلی پروپلین

برخی از این مواد مناسب صنعتی بوده و برخی نیز برای بسته‌بندی مواد غذایی و دارویی مناسب است. این رول‌ها براساس کاربرد می‌توانند به‌ صورت یک لایه و چندلایه باشند. درجه شفافیت آن ها  با یکدیگر متفاوت است. علاوه‌بر نایلون‌های شفاف رنگ به آن‌ها اشاره کردیم، رول‌های به تولید ریده که دارای طرح و نوشته‌هایی هستند. این محصولات با استفاده از دستگاه شیرینگ پک روی کالا چسبانده شده و دیگر ماهیت یکنواخت رول‌های شفاف آن ندارند که به آن‌ها لیبل شیرینگ می‌گویند.

استرچ چیست؟ برای گسب اطلاعات بیشتر و خرید کلیک کنید

 کاربرد شیلینگ بسته ‌بندی

پس ‌از بررسی جنس شیلینگ بسته ‌بندی بهتر است که توضیحاتی را درمورد کاربرد آن  بیان کنیم. با استفاده از این فیلم می‌توان چند محصول را به ‌صورت متعادل و یکنواخت با یک دیگر بسته ‌بندی کرد. به ‌طور مثال م ی‌توان به ۶ یا ۱۲ عدد بطری نوشیدنی را باید با استفاده از نایلون‌های شیرینگ را به یک دیگر متصل کرد تا  نهایت جابجایی آن‌ها به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

بیشنر بخوانید؟ معرفی انواع پلاستیک

جنس شیرینگ بسته بندی

می‌توان گفت که شیرینگ یک عایق بسیار خوب در برابر رطوبت بوده و شما با استفاده از این محصول می‌توانید از نفوذ خیسی و نم به داخل محصولات مختلف جلوگیری کنید. این نوع پلاستیک درست برعکس بسته ‌بندی‌هایی همانند کارتون یک پوشش بسیار شفاف بوده و می‌توان ظاهر محصول  را به‌ راحتی مشاهده کرد. در حقیقت این ویژگی بسیار عالی سبب افزایش فروش شیرینگ در صنعت بسته ‌بندی شده ‌است.

جمع بندی

تنوع در تولید نایلون های بسته بندی بسیار زیاد بوده که ما در این مطلب به پر فروش ترین آن ها یعنی شیرینگ اشاره کردیم. جنس شیرینگ بسته بندی از مشتقات پلی اتلین بوده که این ماده سبب شده تا ویژگی های خاصی در این محصول وجود داشته باشد.